Business

Puma’s bekende merk: hoe een iconisch logo zijn territorium verdedigt

Iedereen kent het iconische Puma-logo – de springende poema die prijkt op sneakers en sportkleding. In een recente juridische strijd heeft Puma de kat de bel aangebonden door op te treden tegen een bedrijf uit een heel andere sector die een vergelijkbaar beeldmerk wilde gebruiken. De strijd is nog niet gestreden maar na meer dan 10 jaar...

bezig met laden...

Member
BusinessMember

Sectorprognose: kijk uit voor verschraling van de winkelstraat

ABN Amro publiceert vandaag zijn nieuwe Sectorprognoses 2026-2027. De retail herstelt zich licht, maar kampt ook met nieuwe uitdagingen. Verschraling De vooruitzichten voor de retail zijn wisselend. Enerzijds laat de sector volgens ABN Amro een voorzichtig herstel zien. Voor 2026 en 2027 verwacht ABN Amro weer een voorzichtige groei van de...

bezig met laden...

Retail

Teder en Alegra worden één aan de Keizersgracht: "Onbekende merken hebben tijd nodig"

Onder de parterre aan de Keizersgracht 122C zit de nieuwe luxeboetiek van twee ondernemers die elkaar al even kennen: Bianca Boezewinkel Rivera, oprichter van het Latijns-Amerikaanse (LATAM) merkagentschap Alegra Collective, en Tosca Soraya Otten, de ontwerper achter kledingmerk Teder. Wat hen bindt is een gedeelde overtuiging dat mode méér moet...

bezig met laden...

Retail

Familie van Eerd wordt volledig eigenaar van Hema

De familie van Eerd, eigenaar van Jumbo en via Mississippi Ventures al sinds 2020 voor de helft aandeelhouder van Hema, neemt de resterende aandelen over van investeerder Parcom. Daarmee wordt de familie volledig eigenaar van de warenhuisketen. De transactie moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit en de ondernemingsraad van...

bezig met laden...