Beurzen|VERSLAG

Who's Next september 2025: Van modebeurs naar conceptstore voor de hele branche

In een tijd waarin traceerbaarheid een commercieel argument is geworden om de vragen van nieuwe consumenten te beantwoorden, vindt Who’s Next september 2025 zichzelf opnieuw uit. De beurs, eigendom van de WSN-groep, wil de hele modebranche bedienen – van confectiekleding, lingerie en modeaccessoires, van downstream tot upstream. Sinds zijn...

bezig met laden...

BusinessMember

Aandelen sportbedrijven in neerwaartse trend: Herstelt Adidas zich, terwijl Puma verder daalt?

De aandelen van beide Duitse sportartikelfabrikanten bevonden zich sinds begin dit jaar in een duikvlucht. Gezien het zwakke consumentenvertrouwen en de onzekerheid over invoertarieven geen wonder. Nu lijkt er echter een herstel van de Adidas-aandelen aan te komen, terwijl Puma verder wordt afgestraft door investeerders. Zo beoordelen analisten...

bezig met laden...

Mode|Exclusief

Verslaving aan tweedehands modeplatforms: een onderzoek onthult de risico's

Terwijl verslavingen aan sociale media tegenwoordig het onderwerp zijn van veel onderzoek, begint een afhankelijkheid van een ander type online platform de aandacht van de wetenschappelijke wereld te trekken: de verslaving aan tweedehands modeplatforms. In Bordeaux brengt promovenda Marie Boudi de ontwikkeling van problematisch gedrag in kaart,...

bezig met laden...

Mode

Mode Suisse 2025: De 'stille hoop' van de Zwitserse mode luid en duidelijk

Tweeëntwintig ontwerpers, meer dan 100 looks – voor een modeweek geen bijzonderheid. Maar de jaarlijkse Mode Suisse is geen uitvoerig, meerdaags evenement, maar een enkele, compacte avond in het teken van Zwitsers talent. De urenlange soirée begon al om 14.00 uur met een showroom. Gasten kregen een voorproefje van de te verwachten mode, voordat...

bezig met laden...