Business

Groei luxemarkt gedreven door ervaringen en opkomende markten

De wereldwijde luxemarkt blijft veerkrachtig ondanks aanhoudende macro-economische en geopolitieke verstoringen. De waarde wordt geschat op 1,5 biljoen dollar in 2025, volgens het rapport 'World Market for Luxury Goods 2025' van Euromonitor International. De sector ondergaat momenteel een aanzienlijke transformatie, met een verschuiving van puur...

bezig met laden...

Member
BusinessMember

Flinke verschillen in financiering per stad voor Dutch Sustainable Fashion Week

Na een succesvolle afronding van de twaalfde Dutch Sustainable Fashion Week (DSFW), begint iets op te vallen: niet elke stad zet zich even fel in om er het duurzame modefeest van te maken dat het wil zijn. Hoe zit dat? Rotterdam en Amsterdam Gemeente Rotterdam leverde deze DSFW de grootste financiële bijdrage van 200.000 euro. Met dat geld...

bezig met laden...

Business|Interview Member

AI in Fashion: H&M's creatief directeur Jörgen Andersson over de digital twin reis

Artificiële intelligentie (AI) verandert de mode-industrie in hoog tempo. Terwijl sommige bedrijven afwachten, zetten andere gedurfde stappen vooruit. Bij H&M, een van 's werelds grootste modewinkels, onderzoekt creatief directeur Jörgen Andersson hoe AI creativiteit kan ondersteunen. Dit gebeurt met name door de creatie van digital twins. In...

bezig met laden...

Mensen|Interview

Co-leiderschap bij Otto: Inzichten in een innovatief leiderschapsmodel

Leidinggevende functies worden vaak als fulltime posities uitgezet, wat mensen die in deeltijd werken uitsluit. Er zijn echter ook andere modellen mogelijk, zoals co-leiderschap, waarbij meer dan één persoon dezelfde leidinggevende rol vervult. Bij de Duitse retailer Otto deelden Jennifer Halemba en haar voormalige collega Marleen Hinzmann ruim...

bezig met laden...