• Home
  • V1
  • Columns
  • Asos bang voor fysieke winkels

Asos bang voor fysieke winkels

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hoewel de Britse webshop Asos onlangs een omzetgroei rapporteerde van 53 procent, zit het

modebedrijf er toch mee in haar maag dat de groei in het thuisland achterblijft. CEO Nick Robertson zegt tegen Drapersonline.com dat het bedrijf vooral jonge consumenten verliest.

Jonge shoppers, voornamelijk twintigers, zouden het hardst getroffen zijn door de economische malaise. Volgens Robertson winkelt deze doelgroep momenteel liever bij high street discounters dan bij Asos. "De straten hangen vol met uitverkoopborden. Ik weet zeker dat twintigers daar nu hun koopjes scoren."

Naar de Kerst-periode kijkt de Asos-baas ook niet uit. Volgens Robertson is Kerst bij uitstek de periode dat retailers promotie-acties hebben. Voor Asos zou dat wel eens 'teleurstellend' kunnen uitpakken.

Asos heeft over het tweede kwartaal van 2011 een omzetgroei geboekt van 53 procent, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In totaal kwam de omzet uit op 73,8 miljoen Britse pond. In Groot-Brittannië ging het de webwinkel iets minder voor de wind, en rapporteerde een omzetstijging van 1 procent.

Asos