Business|Interview

AI in Fashion: Hoe Hunkemöller AI inzet voor klantinzicht, prijsoptimalisatie en winkelclustering

Artificiële intelligentie (AI) verandert de mode-industrie in hoog tempo. Terwijl sommige bedrijven afwachten, zetten andere gedurfde stappen vooruit. In dit zesde deel van de serie ‘AI in Fashion’ spreekt FashionUnited met Gordon Smit, technologiedirecteur van het lingeriebedrijf. 1. Hoe kijk je naar AI? Waarvoor zet Hunkemöller kunstmatige...

bezig met laden...

Member
Mensen

De kerstborrel anno 2025: tijd voor een volwassen upgrade

Weet je nog? Het ouderwetse kantoor-kerstfeest: glitterjurken die al vroeg scheef hangen, een foute kersttrui die ineens te warm wordt, prosecco die rijkelijk vloeit en een champagnetoren die wankelt alsof ’ie ieder moment met personeel en al instort. De volgende ochtend: een bonzend hoofd, zwarte gaten in je geheugen en een voicemail van je...

bezig met laden...

BusinessMember

Hoe veerkrachtige toeleveringsketens de winnaars in de mode van 2026 bepalen

Jarenlang hebben mode- en kledingmerken de prestaties van hun toeleveringsketen gemeten aan de hand van twee criteria: snelheid en kosten. Maar nu we richting 2026 gaan, zullen de best presterende merken niet de snelste of de goedkoopste zijn. Het zullen de merken zijn die gebouwd zijn om tegenslagen op te vangen. Zoals een van mijn favoriete...

bezig met laden...

BusinessMember

Influencer marketing en KPI's: merken eisen in 2026 resultaat in plaats van beloftes

Influencer marketing in Europa consolideert. Volgens het laatste Kolsquare-rapport is de experimentele fase voorbij en vormt het een fundamenteel onderdeel van de marketingstrategie. Bedrijven werken niet langer samen met content creators voor louter ‘aanwezigheid’ op sociale media. Het doel: tastbare resultaten. Meetbare impact, duurzame...

bezig met laden...