Mode

Activewear-onderzoek: Zo spreken merken Gen Z, millennials en Gen X succesvol aan

Activewear is kleding die gewaardeerd wordt om haar functionele eigenschappen. De kleding is vaak gemaakt van rekbare, duurzame en vochtafvoerende materialen. Het doel is bewegingsvrijheid voor sport- en buitenactiviteiten. In tegenstelling tot sportswear ligt bij activewear de nadruk op comfort. Ook de mogelijkheid om de kleding niet alleen...

bezig met laden...

Retail

In beeld: Amsterdams merk Applied Art Forms opent eerste winkel

Een nieuwe speler in de Nederlandse winkelstraat: Applied Art Forms heeft een eerste winkel geopend. Het Amsterdamse merk heeft zijn intrek genomen in een oud Vanilia-pand op de Utrechtsestraat in Amsterdam. Applied Art Forms-oprichter Guy Berryman noemt het niet alleen een ruimte voor retail, maar ook een ‘culturele hub voor de creatieve...

bezig met laden...

Mode

Olivier Rousteings Balmain: een nalatenschap tussen catwalk en social media

Meer dan een decennium lang stond Olivier Rousteing in het middelpunt van een mode-universum dat hij had gerevolutioneerd. Een wereld waar luxe en popcultuur samenkomen en waar Parijse ambacht en digitale zichtbaarheid elkaar ontmoeten. Met zijn vertrek bij Balmain na in totaal zestien jaar, waarvan veertien als creatief directeur, eindigt niet...

bezig met laden...

BusinessMember

Mango gaat partnerschap aan met Nederlands bedrijf TextileGenesis voor traceerbaarheid toeleveringsketen

Madrid – Het Nederlandse bedrijf TextileGenesis, gespecialiseerd in traceerbaarheidsoplossingen voor de textiel- en mode-industrie, kondigt een partnerschap aan met de Spaanse modemultinational Mango. De samenwerking, die in 2023 begon, wordt nu opgeschaald. Het bedrijf van de familie Andic implementeert de tools van TextileGenesis om zijn...

bezig met laden...