Groei voor Timberland

maandag 07 maart 2011

De Amerikaanse schoenenproducent Timberland zag de omzet in 2010 groeien met 11,2 procent toegenomen naar 1,43 miljard dollar. In een gelijkblijvend aantal winkels was de omzet 8,8 procent hoger. Vooral het vierde kwartaal presteerde Timberland goed; de omzet steeg met 26,7procent ten opzichte van het laatste kwartaal van 2009. In een gelijkblijvend aantal winkels steeg de omzet met 17,6 procent.

In het vierde kwartaal deed Timberland het het beste op thuismarkt Amerika, waar de omzet met 16,8 procent groeide en uitkwam op 252 miljoen dollar. De meeste groei behaalde het bedrijf in Azië, waar de omzet 58,5 procent hoger uitkwam op een bedrag van 69,6 miljoen dollar. In Europa groeide de omzet met 32,3 procent naar 169,6 miljoen dollar, waarbij de meeste groei werd gerealiseerd in Duitsland, Scandinavië en de Benelux.