• Home
  • V1
  • Columns
  • Grote invloed nieuwe generatie consumenten op modebranche

Grote invloed nieuwe generatie consumenten op modebranche

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hoe zal de nieuwe generatie van consumenten de mode en het zakendoen in de sector beïnvloeden? En hoe zal technologie de toekomst van de modebranche vormen?

Op de 24e IAF World Apparel Convention gaan prominente sprekers van gerenomeerde internationale modebedrijven in discussie tijdens presentaties waarin zij hun visie geven op 'de verandering van consumentenbehoeften' en 'de toekomst van de mode-industrie'. Deze sessies komen Donderdag 30 oktober aan bod in het Crowne Plaza Hotel Maastricht.

Onderwerpen die tijdens de eerste sessie aan bod komen zijn onder andere het consumentengedrag ten opzichte van mode, internet- en modetrends en hoe consumenten een merk kunnen maken of breken; de opkomst van luxe goederen versus downgrading; maatschappelijk verantwoord ondernemen en hoe daarmee om te gaan en hoe, vooral, jonge consumenten aankijken tegen milieu-vraagstukken en duurzaamheid.

De sprekers uit het bedrijfsleven tijdens deze sessie zijn: Ludo Onnink (CFO Tommy Hilfiger, Nederland), Bill McComb (CEO Liz Claiborne, USA), Tim Kitchin (Partner, Glasshouse Partnership, UK), Emily Riley (Senior Manager Sports Participation NIKE, Belgium), en Peter Ingwersen (Director Noir-Illuminati2, Denemarken), Samuel Chan (CEO Baleno Holdings, Hong Kong) en Koen Snoeren (International Group Account Manager, GfK Panel Services Benelux, Nederland). De voorzitter tijdens deze sessie is Dr. Michiel Scheffer (Saxion University, Nederland).

In de sessie: Hoe zal technologie de toekomst van de modebranche vormen?
De speerpunten tijdens deze middagsessie zullen liggen op het creëren van niches in de modebranche door de ontwikkeling van nieuwe, intelligente stoffen; de ontwikkeling van informatie-technologie en massa-customaization ('online passen van kleding'); internet connectiviteit en op internet aangepaste oplossing voor kleding; consumentengroepen/communities en hun invloed op productontwikkeling. Tijdens deze middagsessie zal voorzitter Dr. Mike Fralix (President & CEO TC(2), USA) de mening over deze onderwerpen vragen aan: Dr. Marc van Parys (Universiteit van Gent, België), Uwe Quiede (RFID Project Manager Kaufhof Warenhaus AG, Duitsland), and Antonella Marega (Director Tecnica, Italië).

Als Nederlandse fashion professional kunt u deze netwerkdag bijwonen voor 650 Euro inclusief lunch en diner. Voor meer informatie en reserveringen kunt u mailen naar Nadia van Staden op vanstaden@iafnet.com en kijk op www.iafnet.com
IAF
Modebranche