Retail|ANALYSE

Luxe in China: Hoe 'The Louis' van Louis Vuitton inspeelt op veranderende consumentenbehoeften

Het fenomeen is wereldwijd waarneembaar. Onder invloed van de economische omstandigheden wenden consumenten zich af van materiële aankopen en geven soms de voorkeur aan ervaringen. Initiatieven zoals 'The Louis' van Louis Vuitton in Shanghai roepen de vraag op naar de effectiviteit van deze wending. Gaat het om een langetermijnstrategie voor...

bezig met laden...

BusinessMember

Luxe concern Kering blijft dalen in eerste halfjaar: winst en omzet kelderen

Het luxe concern Kering, nog steeds geplaagd door de problemen bij topmerk Gucci, maakte dinsdag een winstdaling van 46% bekend in het eerste halfjaar. De winst daalde tot onder de 500 miljoen euro. De nieuwe algemeen directeur Luca de Meo begint half september en moet het tij zien te keren. De omzet van Kering, eigenaar van Yves Saint Laurent,...

bezig met laden...

Mode|OPINIE

'Made in Italy' redden: Merkcredibiliteit en storytelling zijn essentieel

'Made in Italy' staat de laatste dagen in het middelpunt van de belangstelling. Niet alleen vanwege de heffingen die, ondanks de overeenkomst tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie, veel sectoren benadelen. Maar ook en vooral vanwege de kwestie van uitbuiting. Bedrijven hebben moeite om de hele toeleveringsketen, leveranciers en...

bezig met laden...

BusinessMember

Textielrecycler I-did maakt doorstart

Positief nieuws voor I-did. De textielrecycler die begin juli failliet werd verklaard werkt aan een doorstart. Een woordvoerder bevestigt dit nieuws aan FashionUnited. “Na een periode van onzekerheid kunnen we nu eindelijk delen dat i-did zal blijven bestaan. Dat is geweldig nieuws en daar zijn we ontzettend dankbaar voor. Dankzij de steun van...

bezig met laden...