Business|Interview

Issey Miyake: Hoe IM Men nieuwe designmethoden onderzoekt

IM Men, onderdeel van het Japanse modehuis Issey Miyake, is momenteel te gast met een tentoonstelling bij de Berlijnse modewinkelier Andreas Murkudis, waar de herfst/winter 2025-collectie nu ook verkrijgbaar is. Hiermee wordt het merk op de Duitse markt geïntroduceerd en dichter bij de klant gebracht. Maar wat schuilt er achter het...

bezig met laden...

Member
Retail|ACHTERGROND

Van prikkelstress naar plezier: Een gids om de winkel neuro-inclusiever te maken

Hoe vaak kijkt een retailer naar diens eigen winkel door de lens van een neurodivergent persoon? Een ondernemer hoef je niet te vertellen dat een prettige en gastvrije omgeving goed is voor de omzet, maar wat een prettige omgeving is voor neurodivergente personen kan nogal verschillen van de winkelconcepten die op dit moment in de winkelstraat...

bezig met laden...

Mensen

Silvia Venturini Fendi treedt terug als creatief directeur

Silvia Venturini Fendi legt de creatieve leiding van het Italiaanse modehuis neer. De ontwerpster, die de derde generatie van de Fendi-familie vertegenwoordigt, neemt per 1 oktober de rol van erevoorzitter op zich. Dit maakt het modehuis, onderdeel van de Franse luxegoederengroep LVMH, maandagavond bekend. In deze functie richt zij zich op de...

bezig met laden...

BusinessMember

Ondanks omzetdaling: Takko meldt resultaatverbetering in eerste halfjaar

Duitse textieldiscounter Takko Fashion heeft in de eerste helft van het boekjaar 2025/26 te maken met een lichte omzetdaling. Het aangepaste bedrijfsresultaat is echter hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens een maandag gepubliceerd persbericht boekt de retailer onlangs ‘aanzienlijke vooruitgang bij de implementatie van zijn...

bezig met laden...