• Home
  • V1
  • Columns
  • State of Art wil de Beste zijn

State of Art wil de Beste zijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

We hoeven niet perse de grootste te zijn, we willen eenvoudig de beste zijn in wat wij doen, aldus

het vernieuwde management-team van STATE OF ART.

Na jarenlang grote successen en een zeer standvastige positie op de Nederlandse modemarkt werd eind 2011 duidelijk dat de toen ingezette koers minder succesvol was. Het was het begin van de toenemende economische druk in de mode-wereld en STATE OF ART dreigde haast te vervreemden van zijn eigen DNA.
Albert Westerman, eigenaar van The Albert Westerman Company en van STATE OF ART, heeft destijds de moed, de vastberadenheid en vooral de drive gehad om radicale beslissingen te nemen en een nieuwe koers uit te stippelen voor de toekomst.

Onder het motto “This is Now” werd besloten de authentieke kernwaarden te versterken en uit te vergroten, te ontdekken waar STATE OF ART al decennia voor staat en dit uit te diepen. Namelijk commerciële no-nonsense mannenmode, waar heel veel mannen zich comfortabel in voelen en “iets mee hebben”.

Deze frisse blik en vernieuwde visie heeft inmiddels nu al zijn succes bewezen. STATE OF ART heeft zijn identiteit teruggevonden, aangescherpt. Het is gelukt in korte tijd zijn positie te heroveren, te versterken en wederom een van de belangrijkste spelers in het casual mannenmode-segment te worden.

“Ik ben geweldig trots op mijn team, de gepassioneerde mensen van STATE OF ART” zegt Albert Westerman. “We zitten in een ongelooflijke positieve en energievolle flow, ik spreek graag en intensief met onze klanten en we zijn er trots op weer in de top te mogen excelleren, enerzijds met onze commerciële, eigentijdse en vernieuwende collecties, maar vooral ook op de opvallend goede doorverkoopcijfers van STATE OF ART in een economisch markt-klimaat, wat voor menig retailer zeker niet makkelijk is”.

STATE OF ART is zeer ambitieus en in hun streven om de beste te willen zijn, wordt geïnvesteerd in mensen en toekomst. Het management team is onlangs o.a. versterkt met Marcel Jansma die verantwoordelijk is voor alle commerciële aspecten binnen het bedrijf en wordt er (hoe kan het ook anders bij een bedrijf wat onlosmakelijk verbonden is met een passie voor classic sportscars) …vol gas gegeven!



Die passie voor auto’s blijkt overigens een unieke marketingtool die, in tegenstelling tot andere merken, niet “bedacht” is, maar echt en authentiek! De liefde voor deze unieke auto’s begon bij Albert en zit in de genen van het merk verankerd. In alle marketingactiviteiten komt die passie terug; in alle brochures en instore-marketing. Mannen en auto’s…een geweldige combinatie.

In de “Wereld van STATE OF ART” in Lichtenvoorde waan je je soms haast in een automuseum met klassieke sportwagens die allemaal in topconditie zijn en zo de weg op kunnen. Dat die passie ver gaat..bewijst wel de eigen high-tech werkplaats waar pal naast de showroom, de STATE OF ART klassiekers met liefde en vakmanschap gerestaureerd worden!

Een goed voorbeeld van meedenken met de ondernemer en om de merkidentiteit te versterken is de nieuwe marketingactie die STATE OF ART dit voorjaar op touw heeft gezet; om de traffic in de winkel, consumententrouw -en besteding te stimuleren maakt STATE OF ART menig droom waar en hebben consumenten kans een heel weekend in de fonkelnieuwe Porsche Boxster Cabrio te mogen rijden. Vanaf het komend Paasweekend tot maar liefst in September 2013 rijdt deze opvallende Porsche overal door Nederland en zal voor veel opzien baren, gekoppeld met instore ondersteuning en natuurlijk social media. Gaston Starreveld, bekend van TV en prijsuitrijker bij uitstek, komt bij een aantal gelukkigen de auto zelfs thuis afleveren!

STATE OF ART is een bedrijf waar enorm veel historie en ervaring ligt, met name over de Nederlandse markt. Ik ben er trots op hier onderdeel van te mogen zijn. Met onze huidige en toekomstige klanten willen we vooral SAMEN de beste zijn. Successen uit het verleden zijn letterlijk geen garanties meer voor de toekomst, niet voor ons maar ook niet voor retailers. Een toekomst die er overigens wel degelijk is; maar ook retailers zullen keuze’s moeten gaan maken om te overleven. Net als wij, hun focus moeten zoeken en identiteit, vervolgens kiezen voor die merken die samen voor het succes gaan zorgen. Wij kiezen voor die winnaars en hebben alles in huis om de samenwerking te intensiveren, in te springen op de actualiteit en retailontwikkelingen van morgen, aldus Marcel Jansma.

STATE OF ART loopt voorop met investeren en ontwikkelen van diensten die samenwerken nu en in de toekomst makkelijker kunnen maken; tijdens de inkoopmomenten zien klanten hun order in een oogwenk op Ipad gevisualiseerd en gerealiseerd worden. Ook heeft STATE OF ART weer als een van de eerste een STATE OF ART App ontwikkeld waarbij aangesloten en geselecteerde ondernemers nooit meer “nee” hoeven te verkopen. Tenslotte wordt er hard gewerkt aan op-maat oplossingen voor actuele vraagstukken over samenwerking middels e-commerce door middel van uitgekiende “clicks & bricks”-tools.

STATE OF ART, om nog maar eens een parallel met auto’s en auto-sport te illustreren; net als in de auto sport;… er is een uiterst talentvol en ambitieus team, ambitie, een fikse dosis ervaring, blakend zelfvertrouwen, drive, goed materiaal, tot in de details voorbereid, weten hoe het circuit of de route eruit ziet, welke bochten het lastigste zijn, waar je vol gas kunt geven en waar even niet … om op Pole Position te komen en te winnen moet je wel de beste willen zijn…


v.l.n.r. Albert Westerman, Martijn Mateman, Marcel Jansma, Patrick Heikoop, Hans Kuijf (Country manager Belgie Kristof Baeten verbleef in het buitenland ten tijde van deze foto)
State of Art