• Home
  • V1
  • Columns
  • Veel klachten over Suitsupply-campagne

Veel klachten over Suitsupply-campagne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Shameless, de seksueel getinte campagne van Suitsupply,

leverde de Reclame Code Commissie vorig jaar de op één na meeste klachten op. In het jaarverslag van de commissie staat: "Klaagster vindt de onderhavige campagne, getiteld: ‘Shameless campaign winter 2010’, schaamteloos. Zij stoort zich er aan dat zij door de billboards, die op drukke verkeerspunten staan, ongevraagd wordt geconfronteerd met seks.”

De Reclame Code Commissie kreeg totaal 114 identieke klachten over Shameless binnen, maar oordeelde dat de reclameuiting niet in strijd was met goede smaak en het fatsoen of de goede zeden. Hoewel de billboards niet verdwenen, werden de foto’s Carli Hermès wel van Facebook verwijderd.

De Shameless-billboards van Suitsuppply werden overigens in Londen wel verboden. De borden, die in de Londense vestiging van het Nederlandse pakkenspecialist stonden, moesten worden weggehaald nadat er twintig klachten over waren binnengekomen.

In de klachten-top-3 stond de poster voor 'Sint': een film over een sinterklaas die aan het moorden slaat, op nummer één en een radioreclame van Durex Play glijmiddel op nummer drie.

shameless
Suit Supply
SuitSupply