Retail

Waarom Cost Per Wear effectiever is dan milieuclaims voor mode

Al ongeveer vijf jaar kijken milieuactivisten en modeprofessionals met ontzetting naar de wachtrijen bij de opening van elke pop-up store van Shein. Campagnes en acties over de milieuschade van de fast fashion-gigant lijken het succes van deze speler, die vooral verleidt met lage prijzen, niet te temperen. Maar aangezien het financiële argument...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Opschalen in Europa en productie hervormen: medeoprichtster en nieuw bestuurslid van Unspun over de groeiplannen

Innovator Unspan zet met de benoeming van Chris Blakeslee tot lid van de raad van bestuur de wereldwijde ambities kracht bij. Deze stap valt samen met de plannen van het bedrijf om zijn afvalarme 3D-weeftechnologie in Europa op te schalen als onderdeel van de volgende groeifase. Hiermee wil Unspun het traditionele toeleveringsketenmodel...

bezig met laden...

BusinessMember

Ondergoedmerk A-dam start door onder Luxor Fashion Group

Nederlands merk A-dam zal een nieuw hoofdstuk schrijven en zal dit doen onder de Luxor Fashion Group. De overname wordt in een persbericht bekendgemaakt. Luxor is de eigenaar van swimwear- en kledingmerk Shiwi. Eind september meldde de curator in de zaak al dat er tientallen geïnteresseerde partijen waren die het failliete A-dam door wilden...

bezig met laden...

BusinessMember

Bangladesh seponeert aanklachten tegen 48.000 kledingarbeiders na oproep tot hervorming

De interim-regering van Bangladesh heeft de strafrechtelijke aanklachten tegen meer dan 48.000 kledingarbeiders ingetrokken. Dit is een ingrijpende beslissing die door werknemersrechtenorganisaties wordt geprezen als een historisch moment voor de geplaagde kledingindustrie van het land. Veel van de zaken werden aangespannen tijdens de...

bezig met laden...