• Home
  • V1
  • Leads
  • Ambitieuze plannen voor The North Face

Ambitieuze plannen voor The North Face

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Amerikaanse VF Corporation heeft deze week een ambitieus vijfjarenplan gepresenteerd voor outdoormerk The North Face. Het bedrijf heeft een omzetdoelstelling geformuleerd van 3 miljard dollar in 2015. Dat betekent een groei

van 1,6 miljard ofwel een verdubbeling vergeleken met de huidige jaaromzet.

The

North Face verwacht de komende vijf jaar vooral in Europa en Azië meer te kunnen verkopen. Hier mikt het bedrijf in die periode op een omzetgroei van 16 procent en in Azië zelfs van 30 procent. Vooral in groeimarkt China denkt het merk veel succes te boeken. De gestegen omzet zal met name via de eigen winkels en webshops van het merk binnen stromen. Momenteel wordt langs deze kanalen 19 procent van de totaalomzet gegenereerd. In 2015 moet dat percentage zijn gestegen naar 25 procent.

De divisie Outdoor & Action Sports, waar The North Face deel van uitmaakt, is de belangrijkste en snelt groeiende pijler van de VF Corporation. Ongeveer 40 procent van de totaalomzet van het concern wordt hier geboekt. Het gaat dan naast The North Face om negen merken waaronder Vans, Reef, Kipling en Eastpak. VF Corporation rapporteerde in het derde kwartaal van 2010, die in oktober bekend werden gemaakt, een omzetstijging van 7 procent. De omzet in de divisie Outdoor & Sport was toen met 17 procent toegenomen.

The North Face
VF Corporation