• Home
  • V1
  • Leads
  • Antoine Peters ontwerpt voor Gsus

Antoine Peters ontwerpt voor Gsus

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Geheel in lijn met zijn toekomstplanning is modeontwerper Antoine Peters opnieuw - na onder andere Eastpak en United Nude - een samenwerking aangegaan met een modebedrijf. Dit keer met het Nederlandse modemerk Gsus.

Peters en Gsus laten weten elkaar te hebben gevonden, omdat ze beide een speelse benadering van mode hebben, wat tot uiting zal komen in een collectie voor zowel heren als dames.

In

november wordt de collectie van Antoine Peters voor Gsus gelanceerd, maar vooraf kunnen geïnteresseerden alvast terecht op Twitter en Facebook. Creatief directeur Jan Schrijver en ontwerper Peters laten hier vooraf vast schetsen en proefmodellen zien. Ook de uiteindelijke fotoshoot en lancering worden voor consumenten en modeprofessionals inzichtelijk gemaakt via social media.

De collectie was een idee van Peters, laat Sander van den Hurk van de marketingafdeling van Gsus weten. "Hij opperde of er een mogelijkheid was voor een gezamenlijke collectie en wij zagen dat gelijk zitten. Het is een mooie kans om de 'volwassen kant' van ons merk te laten zien." Vooralsnog is de samenwerking eenmalig, maar een volgende samenwerking wordt niet uitgesloten.

Hoe de collectie voor Gsus eruit gaat zien is nog onduidelijk. Peters collectie voor afgelopen zomer, 'The world is flat', bestaat uit ontwerpen die Peters zelf one size fits all elegance noemt: nonchalante, maar geraffineerde kledingstukken als losvallende jurkjes en shirts. De ontwerpen zijn doordacht, maar hebben ook een bepaalde zwierige luchtigheid. In zijn nieuwste collectie 'Get Dizzy' voor lente en zomer 2012, combineert de ontwerper felle kleuren en verschillende prints in zijn creaties.

Modemerk Gsus is sinds kort bezig het merk en de collecties opnieuw te positioneren. Gsus was zichzelf kwijt, zei algemeen directeur Jean Pierre Raes in augustus tegen FashionUnited. En na de overname door Varova, een jaar geleden, was het tijd voor verandering. "Het is niet meer 'rebels zijn, om rebels te zijn'. Het is subtieler," aldus Raes. "Het rebelse zit bijvoorbeeld in bijzondere knopen, verrassende stofcombinaties of juist in een opvallende print aan de binnenkant van een nette colbert."

Reden voor de koerswijziging is dat Gsus lange tijd 'zoekende' was. De omzet kelderde van 40 miljoen euro - op het hoogtepunt van het merk - naar 10 miljoen euro per jaar. Momenteel zijn er 400 verkooppunten wereldwijd. Vorig jaar juli werd het merk overgenomen door investeringsmaatschappij Varova Investments. Oprichter Peter Steenstra verliet het merk. Jan Schrijver, medeoprichter en hoofdontwerper, is nog altijd als art director betrokken bij het modebedrijf.

Het is niet de eerste keer voor Antoine Peters dat hij zijn naam aan een ander bedrijf verbind. Eerder zei Peters tegen FashionUnited dat het vermarkten van zijn naam zelfs zijn strategie is. De grote droom van de ontwerper is art director worden, creatief leider van een modebedrijf. Hij maakte daarom al schoenen voor United Nude, sokken voor Effio en tassen voor Eastpak die momenteel te zien zijn in de Amsterdamse concept store Droog. "Er zijn veel dingen die ik in mijn kop had zitten die werkelijkheid zijn geworden. Dat betekent dat de andere dingen die ik in mijn hoofd heb zitten, misschien ook wel gaan lukken. Ik ga me niet zomaar tegen laten houden. Ik ga door, zolang mijn vriendin dat goed vindt."

Foto: Zomercollectie 2012 van Antoine Peters

ANTOINE PETERS
Gsus