• Home
  • V1
  • Leads
  • CEO Agent Provocateur: 'Nederlanders zeer fashionable'

CEO Agent Provocateur: 'Nederlanders zeer fashionable'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De introductie van een internationale naam op de Nederlandse markt krijgt meestal veel belangstelling en wordt breed uitgemeten in de media. Hoe kijken buitenlandse bedrijven daarop terug en hoe zien zij het Nederlandse fashion landschap een jaar

later? Deel 6: Agent Provocateur.

Wat werd vooraf van de nieuwe winkel verwacht?
CEO Garry Hogarth: "We hadden er direct veel vertrouwen in. De locatie aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam is een premium shopping destination en vergelijkbaar met iconische straten zoals Bond Street in Londen en Rodeo Drive in Los Angeles. We waren dan ook heel erg blij toen we hier een winkel konden openen."

Hoe

is het gegaan?
"Het is een geweldige winkel geworden met uitstekend personeel. De omzet groeit en we zien ook het bongemiddelde toenemen. De winkel draait boven target."

Heeft het merk de Nederlandse markt veroverd?
"We zijn nog aan het bouwen, maar ik denk dat we nu - ruim een jaar na de opening - een solide basis hebben gelegd. Het aanbod, de merkbeleving en consumer events van Agent Provocateur zijn in ieder geval uniek voor deze markt."

Heeft ons land Agent Provocateur verrast?
"Niet echt. Nederlandse consumenten staan open voor lingerie en jullie zijn extreem fashionable. De winkel in Amsterdam is een van onze kleinste qua verkoopoppervlak maar ook een van de meest succesvolle winkels, dat is wel opvallend."

Wat was het mooiste moment van het jaar?
"Vogue Fashion's Night Out was een fantastisch evenement voor ons.

Komt er een tweede winkel van Agent Provocateur in Nederland?
"Eigenlijk hebben we er al drie. Naast de winkel in de P.C. Hooftstraat zijn er ook twee concessies in warenhuis De Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam. Ik ben heel tevreden met ons Nederlandse retailkanaal."

Agent Provocateur in het kort
Agent Provocateur begon in 1994 met een boetiek in Soho in Londen. Het merk, dat werd opgericht door Serena Rees en Joe Corré, de zoon van modeontwepster Vivienne Westwood, is vooral bekend om het sensuele en pikante karakter. Agent Provocateur brak door omdat het ondergoed en accessoires die voorheen enkel in sekswinkels te koop waren, aanbood in reguliere lingerieboetieks. Het bedrijf heeft geen groothandel, de producten worden alleen via eigen brandstores en shop-in-shops verkocht. In oktober 2012 ging de eerste Nederlandse winkel open in Amsterdam.

Dit is voorlopig de laatste aflevering van deze rubriek

Agent Provocateur
eenjaarlater