• Home
  • V1
  • Leads
  • Club Monaco opent eerste Nederlandse shop-in-shop

Club Monaco opent eerste Nederlandse shop-in-shop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met verkooppunten op key locations wil het Canadese merk Club Monaco, onderdeel van de Ralph Lauren Group, Europa veroveren. Het merk is daarom ook naar Nederland getogen en opende een shop-in-shop in de Bijenkorf in Amsterdam.

Ook een speciale social media strategie moet consumenten lokken. Via Facebook, Twitter, Tumblr, Instagram, Youtube en Pinterest wil Club Monaco gesprekken met klanten creëren.

Na

een verkooppunt in Londens Browns en Galeries Lafayette in Parijs, heeft het Canadese modemerk voor dames en heren Club Monaco, de Europese smaak te pakken. Deze lente zal Club Monaco bij tweeëntwintig vestigingen van Lafayette in Frankrijk verkrijgbaar zijn. “Een spannende ontwikkeling voor het merk, maar we zien potentie in de Franse markt en relevantie voor de Franse consument,” laat het bedrijf weten in een persbericht.

Ook buiten Frankrijk vindt Club Monaco het slim om shop-in-shops te openen, variërend van 35 tot 50 vierkante meter, op key locations. In Nederland zal het merk daarom exclusief verkrijgbaar zijn bij het Amsterdamse filiaal van de Bijenkorf. Ook verkooppunten bij het Londense Harvey Nichols, Galeries Lafayette in Berlijn, Illum in Kopenhagen en El Cortes Ingles in Spanje zitten er aan te komen. Eerder ging het bedrijf al samenwerkingen aan op het gebied van e-commerce; onder andere met Shopbob.com en BrownsFashion.com.

In totaal heeft Club Monaco 115 verkooppunten wereldwijd, met flagshipstores in landen als Canada, de Verenigde Staten en China. Het winkelconcept is modern en eclectisch, met grijs en eiken deuren. Een gevoel van lichtheid moet centraal staan. Het meubilair is een mix van vintage en hedendaagse meubelstoffen, met als hoogtepunt zwart-wit illustraties uit het verleden van het merk. Club Monaco werkte eerder al samen met fotografen als Patrick Demarchelier, Mario Testino en Walter Chin.

Caroline Belhumeur – afgestudeerd in Fashion Design aan de Kingston University en ontdekt door Calvin Klein - is momenteel vice president van de damescollectie bij het merk dat in 1985 in Toronto is opgericht en sinds 1999 onderdeel is van de Ralph Lauren Group. Voor de komende herfst- en wintercollectie wil ze de Club Monaco-meisjes zien in een combinatie van preppy mode en een vleugje Californische West Coast.. Te denken valt aan colourblocking, tribal prints in creamtinten, blazers en parka’s. Voor mannen, die tijdloze elegantie moeten uitstralen, staat tweed centraal.

Club Monaco
Ralph Lauren
Ralph Lauren Group