Beurzen|CEO-Interview

Tussen veerkracht en creativiteit - een 'wandeling' met CIFF-directeur Sofie Dolva

Met het thema ‘Wandeling in het park’ geeft de 65e CIFF een duidelijk signaal af dat de branche zich ook in ‘moeilijke tijden kan aanpassen en verder kan ontwikkelen’, aldus Sofie Dolva. Bewustere en tijdloze mode staan daarbij centraal voor de directeur. Rond 1.200 exposanten en 18.300 bezoekers maakten in januari gebruik van het platform in...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Italiaanse luxehandelaar Nugnes: Waarom nu de tijd is voor lef en groei

Het Italiaanse familiebedrijf Nugnes, met wortels in de kleermakerij en de opening van hun eerste herenboetiek in 1956, zet een stap voorwaarts. Deze hybride modehandelaar – met een assortiment van klassieke luxemerken tot streetwear-georiënteerde collecties – stimuleert zijn expansie met de overname van de traditionele luxehandelaar Mimma...

bezig met laden...

Retail|ANALYSE

Luxe in China: Hoe 'The Louis' van Louis Vuitton inspeelt op veranderende consumentenbehoeften

Het fenomeen is wereldwijd waarneembaar. Onder invloed van de economische omstandigheden wenden consumenten zich af van materiële aankopen en geven soms de voorkeur aan ervaringen. Initiatieven zoals 'The Louis' van Louis Vuitton in Shanghai roepen de vraag op naar de effectiviteit van deze wending. Gaat het om een langetermijnstrategie voor...

bezig met laden...

Mode|OPINIE

'Made in Italy' redden: Merkcredibiliteit en storytelling zijn essentieel

'Made in Italy' staat de laatste dagen in het middelpunt van de belangstelling. Niet alleen vanwege de heffingen die, ondanks de overeenkomst tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie, veel sectoren benadelen. Maar ook en vooral vanwege de kwestie van uitbuiting. Bedrijven hebben moeite om de hele toeleveringsketen, leveranciers en...

bezig met laden...