• Home
  • V1
  • Leads
  • Eigen merk Jason Denham

Eigen merk Jason Denham

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Jason Denham, de man die mede verantwoordelijk is voor het succes van Blue Blood, is zelf een denimlabel gestart. Het merk heet toepasselijk ‘Denham’ en wordt in december officieel gelanceerd met de opening van een eigen winkel aan de Prinsengracht in Amsterdam.

Het nieuwe merk is in korte tijd uit de grond gestampt. Denham verliet Blue Blood in december vorig jaar, ging op reis en besloot in februari dat de tijd rijp was voor een eigen merk. In juni was de eerste collectie klaar. “Ik wil een modehuis voor denim opbouwen,” zegt Denham over zijn nieuwe bedrijf. De fundering van dat huis is de collectie jeans die Denham in de loop der jaren heeft verzameld en zijn omvangrijke privé-archief. Zo is de eerste collectie, voor zomer 2009, geïnspireerd op een patronenboek uit 1910 en zijn de modellen vernoemd naar technieken die in dat boek -The Cutters- worden genoemd zoals ‘Cutter’, ‘Dart’, ‘Tape’ en ‘Tailor’. De productie gebeurt in Japan en Italië door jeansfabrikant Hiro. Kwaliteit en originaliteit zijn de kernwoorden. “Het is een passie,” zegt Denham. Het merk heeft als ondertitel ‘The Jeanmaker’ en als logo een schaar. “De schaar waarmee ik 17 jaar geleden mijn eerste jeans knipte.”

De eerste collectie, die in december wordt uitgeleverd, is nog niet op een vakbeurs te zien geweest, maar wel al op beperkte schaal verkocht aan winkels in Nederland (Spoiled), Duitsland (14oz) en Groot Brittannië (Harvey Nichols). Retailprijzen beginnen bij 150 euro en kunnen oplopen tot 500 euro. In januari zal Denham op de modevakbeurs Bread& Butter in Barcelona worden geïntroduceerd. Voor die lancering wordt de collectie uitgebreid tot een complete kledingcollectie voor dames- en heren met naast jeans ook tops, truien en jassen.

In het pand in Amsterdam waar in december de eigen winkel opent, is ook het hoofdkantoor en de showroom van het nieuwe merk gevestigd. “Ik wil dat alles in dezelfde ruimte gebeurt, klanten kunnen bijvoorbeeld zien hoe er gewerkt wordt. Het wordt een unieke ervaring.”

Foto: Denham website
Jason Denham