Faillissement voor duurzame modelabel Mud Jeans
bezig met laden...
Mud Jeans had geen eigen winkels, maar werd verkocht bij zo’n dertig verkooppunten in Nederland. Ook werd vorig jaar nog een contract gesloten met de Gelders Veenendaalse Voetbal Vereniging (G.V.V.V.) voor een drie-jarige kledingovereenkomst. Mud Jeans voorziet deze periode de A-Selectie en het tweede elftal van een set kleding. Wat er met de collecties en met het personeel van Mud Jeans gaat gebeuren is nog onduidelijk. Curator David Heitman was vanmorgen niet bereikbaar voor toelichting op het faillissement. Ook Goodbrandz, het agentschap voor duurzame modelabels dat Mud Jeans vertegenwoordigt, was niet bereikbaar.
Het Nederlandse modelabel werd in 2007 opgericht door Benno Oostinjen en Tim van Looijen. Het merk heeft een Max Havelaar en Made-by keurmerk en gebruikt alleen katoen dat gerecycled is, of Gots-gecertificeerd. Ook wordt er gebruik gemaakt van bamboe en gerecyclede plastic flessen. De volledige collectie –met uitzondering van de verf voor spijkerbroeken- is duurzaam.
Mud jeans bestaat uit een basisdames- en herencollectie van jeans in diverse modellen. De basiscollectie wordt per seizoen aangevuld met modische artikelen als shirts met prints, tunieks of jumpsuits. Voor de mannen bestaat de collectie uit comfortabele shorts, shirts en jeans.
Gedurende de afgelopen jaren werd de collectie steeds groter. Inmiddels stond de teller op zo’n 100 styles per jaar. Door de samenwerking met EEP moest Mud Jeans verder kunnen groeien. Ook het zakelijke netwerk en de kennis op het gebied van organisatie- en merkenbouw moest er voor zorgen dat Mud Jeans zijn marktpositie verder kan uitbouwen. Mud Jeans heeft momenteel zo’n dertig verkooppunten.