Retail|OVERZICHT

Leven na Vanilia: Deze merken zitten nu in de winkelpanden

Begin 2025 sloeg het faillissement van Nederlandse keten Vanilia in als een bom. Na enkele maanden bleek er definitief geen doorstart plaats te vinden, wat prachtige panden in de winkelstraat leeg achterliet. Lang hebben die panden echter niet leeg gestaan, want 15 van de 17 winkels hebben alweer een nieuwe huurder. Omoda Omoda heeft de...

bezig met laden...

BusinessMember

Euromonitor: de belangrijkste consumententrends voor 2026

Zoals elk jaar gebruiken de wereldwijde onderzoeksexperts van Euromonitor International de analyses van het marktonderzoeksinstituut om de belangrijkste consumententrends voor 2026 te identificeren. 2026 wordt gedomineerd door vier trends: ‘Comfort Zone’, ‘Fiercely Unfiltered’, ‘Rewired Wellness’ en ‘Next Asian Wave’, die bestaande tendensen...

bezig met laden...

BusinessMember

Toch een nieuw hoofdstuk voor Perfectly Basics, overgenomen door familiebedrijf Lutz

Perfectly Basics gaat verder onder de vleugels van familiebedrijf Lutz. Waar Perfectly Basics in eerste instantie in de zomer van 2025 stopte, wordt de naam en het logo nu overgenomen door Lutz, zo melden de twee partijen in een persbericht. “Perfectly Basics heeft altijd gestaan voor tijdloze stijl, hoogwaardige basics en persoonlijke aandacht,...

bezig met laden...

Mode

Activewear-onderzoek: Zo spreken merken Gen Z, millennials en Gen X succesvol aan

Activewear is kleding die gewaardeerd wordt om haar functionele eigenschappen. De kleding is vaak gemaakt van rekbare, duurzame en vochtafvoerende materialen. Het doel is bewegingsvrijheid voor sport- en buitenactiviteiten. In tegenstelling tot sportswear ligt bij activewear de nadruk op comfort. Ook de mogelijkheid om de kleding niet alleen...

bezig met laden...