Mode

Olivier Rousteings Balmain: een nalatenschap tussen catwalk en social media

Meer dan een decennium lang stond Olivier Rousteing in het middelpunt van een mode-universum dat hij had gerevolutioneerd. Een wereld waar luxe en popcultuur samenkomen en waar Parijse ambacht en digitale zichtbaarheid elkaar ontmoeten. Met zijn vertrek bij Balmain na in totaal zestien jaar, waarvan veertien als creatief directeur, eindigt niet...

bezig met laden...

BusinessMember

Mango gaat partnerschap aan met Nederlands bedrijf TextileGenesis voor traceerbaarheid toeleveringsketen

Madrid – Het Nederlandse bedrijf TextileGenesis, gespecialiseerd in traceerbaarheidsoplossingen voor de textiel- en mode-industrie, kondigt een partnerschap aan met de Spaanse modemultinational Mango. De samenwerking, die in 2023 begon, wordt nu opgeschaald. Het bedrijf van de familie Andic implementeert de tools van TextileGenesis om zijn...

bezig met laden...

Mode

Onderzoek Deloitte: “De helft van alle consumenten heeft geen favoriet merk”

In een wereldwijde omgeving van onzekerheid en wantrouwen blijven merken een belangrijk referentiepunt. Het vertrouwen in binnenlandse bedrijven is de afgelopen vijf jaar voor 43,1 procent van de respondenten toegenomen, een stijging van 28,6 procent. Het vertrouwen in kleine nichemerken groeide met 29,2 procent voor 39 procent van de...

bezig met laden...

Business|ANALYSE Member

Luxemarges, massamarktvolumes: Waarom brillen de nieuwe steunpilaar van retail zijn

Parijs - Brillen zijn niet langer een medische niche, maar een volwaardige pijler binnen de retail. De sector bevindt zich op een kantelpunt. De marges zijn vergelijkbaar met die van luxegoederen, de volumes met die van de massamarkt en de aantrekkingskracht op techgiganten groeit. De wereldwijde brillenmarkt heeft in 2024 een geschatte waarde...

bezig met laden...