H&M bevestigt komst nieuwe winkelketen in 2013
bezig met laden...
Waarschijnlijk mikt H&M met de nieuwe keten op het hogere of zelfs het luxe segment. "We willen onze klanten een nog breder aanbod bieden," zegt Persson. COS is tot nu toe de duurste modeketen van de H&M Group. Cheap Monday mikt op liefhebbers van betaalbare denim en Monki en Weekday brengen modische streetcollecties voor een jong publiek.
De Zweedse krant Dagens Industri, die het gerucht over de nieuwe keten begin deze week naar buiten bracht, noemde Behnaz Aram als mogelijk hoofdontwerper van de nieuwe lijn. Aram was voorheen hoofdontwerper van het Zweedse label Whyred en is sinds augustus 2011 werkzaam bij het design team van de H&M New Business divisie, waar COS, Cheap Monday, Monki en Weekday onder vallen.
In de financiële rapportage wordt verder gemeld dat H&M genoegen neemt met een lagere brutomarge. Het Zweedse modeconcern heeft de gestegen productiekosten niet doorberekend aan de klant. H&M meldt over de drie maanden van december 2011 t/m februari 2012 een omzetstijging van 13 procent naar 27,8 miljard Zweedse kroon (3,1 miljard euro). Dat is iets lager dan in de voorlopige resultaten die twee weken geleden werden gemeld. De brutowinst bedraagt 15,5 miljard Zweedse kroon (1,7 miljard euro). Dit komt neer op een brutomarge van 55,8 procent, terwijl deze winstmarge in dezelfde periode vorig jaar op 57,8 procent lag.
Over de maand maart meldt het bedrijf "sterke verkoopresultaten". De omzet is deze maand met 22 procent gestegen.