• Home
  • V1
  • Leads
  • Hartman en Hartman-winkels overgenomen door Highlands Holding

Hartman en Hartman-winkels overgenomen door Highlands Holding

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De winkels van John en Vera Hartman zijn overgenomen door Highlands Holding B.V. Dat blijkt uit het faillissementsverslag van curator Herman Kreikamp. In augustus werd het faillissement van de winkels uitgesproken door de rechtbank van Amsterdam.

Daarmee kwam na 35 jaar een einde aan een van de meest bekende multibrand modewinkels in het Amsterdamse straatbeeld.

De reden van het faillissement is nog onduidelijk. Het bedrijf John en Vera Hartman B.V. had wel met grote verliezen te maken in de afgelopen jaren: 515.700 euro in 2012 en 37.400 in 2013. Tevens was er verlies voor Hartman Shops B.V. (waar de locatie in het Conservatorium Hotel onder viel): 19.600 euro. Het mode-echtpaar Hartman en Hartman had vier winkels in Amsterdam: Koningsplein, Prinsengracht, Van Baerlestraat (Conservatorium Hotel) en de P.C. Hooftstraat.

Na de faillissementsuitspraak van de rechtbank hebben zich vier geïnteresseerde partijen gemeld, waarvan Highlands Holding B.V. uiteindelijk de nieuwe eigenaar is geworden. De huur van de winkelpanden aan de P.C. Hooftstraat en Koningsplein is overgenomen, maar de huur van de outlet store aan de Prinsengracht is opgezegd. Het is nog niet bekend wat er met de locatie aan de Van Baerlestraat gaat gebeuren. De 22 werknemers van Hartman en Hartman zijn ook overgenomen door de nieuwe eigenaar.

Hartman en Hartman panden staan te huur

Hoewel de winkels Hartman en Hartman nu een doorstart lijken te maken, lijkt de voortzetting van korte duur. Het verhuurbord van B&O Makelaars hangt al aan de gevel bij het Koningsplein, en de andere locaties van Hartman en Hartman zijn gesloten. “Wij hebben de locaties in het Conservatorium Hotel, Koningsplein en de P.C. Hooftstraat in de verhuur staan”, bevestigt B&O-directeur Robert Bleekemolen. Hij wil geen informatie geven over de verhuur van de panden. Wel ziet hij een trend in de retail; veel merken openen bij succes in multibrand winkels een eigen flagship store. “Merken zien de vraag toenemen en hebben multibrand stores niet meer nodig. Het speelt vooral in grote steden als Amsterdam.”
Hartman