• Home
  • V1
  • Leads
  • Modeveiling.nl tijdelijk op zwart

Modeveiling.nl tijdelijk op zwart

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

'Under construction' staat te lezen op de homepage van Modeveiling.nl. De veilingsite van Dyanne Beekman en Frans ten Berge blijkt ruim een jaar na de lancering alweer toe aan een volledige revisie. "De site kon geen grote bezoekersstromen verwerken," zegt Managing Director Ten Berge. In augustus

werd bekend dat het zangduo Nick en Simon en ook Jan Smit een belang hebben in het bedrijf en Modeveiling.nl actief promoten via social media. Gezamenlijk hebben de drie Volendamse artiesten zo'n 700.000 Twittervolgers. Ten Berge: "Die bekendmaking en de inzamelingsactie met Giro 555 voor de Filipijnen in november resulteerden in enorme bezoekerspieken. Dat kon de techniek niet goed verwerken."

Modeveiling.nl kon bezoekerspieken niet aan

Maar dat is niet de enige reden dat de veilingsite nu zeker een half jaar op 'zwart' gaat. Ten Berge: "Door toename van het aantal artikelen per partner, blijkt het plaatsen meer tijd te kosten dan gewenst. Dat moet sneller en eenvoudiger kunnen."

Modeveiling.nl werd in december 2012 gelanceerd. Op de site kunnen consumenten kleding per opbod kopen. De veilingsite is oorspronkelijk opgericht voor moderetailers zodat zij centraal en anoniem van hun overvoorraad af kunnen. In de praktijk blijkt Modeveiling.nl echter vooral voor merken en fabrikanten een welkome aanvulling op de bestaande verkoopkanalen. Retailers geven de voorkeur aan een uitverkooprek in de winkel. Leveranciers zijn meer ingesteld op online verkoop en houden niet zoals retailers vast aan een minimum verkoopmarge.

Hoewel het originele plan dus anders is uitgepakt, is het concept volgens de directeur wel aangeslagen. Modeveiling.nl heeft nu samenwerkingen met 65 merken en winkels die hun producten aanbieden op de site. Ten Berge noemt geen namen, "dat hebben we zo afgesproken." Wel wil hij nog kwijt dat Modeveiling.nl in het eerste jaar een conversie van 3.7 heeft gerealiseerd en een herhaalbezoek van 67 procent.

Komend najaar wordt de online veiling opnieuw gelanceerd. Ten Berge: "Als je ziet hoe razendsnel de technische ontwikkelingen gaan, vind ik het niet gek dat we hier tegenaan zijn gelopen. Maar leuk is het natuurlijk niet. Daar staat tegenover dat nu alweer zoveel meer mogelijk is dan anderhalf jaar geleden."

Modeveiling.nl maakt deel uit van de Beekman Group van imagostyliste Dyanne Beekman. Begin maart werd bekend dat het bedrijf internationaal gaat uitbreiden. De uitbreiding begint met de vertaling van Beekmans boeken. Haar boek N1 zal in het Engels en Duits verschijnen. De internationale expansie is mogelijk dankzij een kapitaalinjectie van het Haagse investeringsfond BB Capital, dat een minderheidsbelang in het bedrijf genomen heeft.

Dyanne Beekman
modeveiling.nl