• Home
  • V1
  • Leads
  • Na vijftien jaar eigen pand voor Twinlife

Na vijftien jaar eigen pand voor Twinlife

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

"Reken maar, dat er veel is veranderd," zegt creatief directeur Gert van Loenen. Heren- en jongensmodemerk Twinlife, ontstaan als sportmerk met voetballers Ronald en Frank de Boer als inspiratie, bestaat vijftien jaar. Tegenwoordig richt

het bedrijf zich meer op jeans. Ook verhuisde het hoofdkantoor van Twinlife onlangs van Leusden naar Baarn. "We kunnen nu meer onze eigen identiteit kwijt in het gebouw."

Een

villa uit 1880 met drie verdiepingen en een enorme tuin, omschrijft de creatief directeur Gert van Loenen het nieuwe kantoor. Na tien jaar in het Sport Business Center in Leusden, vond het Nederlandse heren- en jongensmodemerk het tijd voor een eigen pand.

De reden voor de verhuizing was niet zo zeer het tekort aan ruimte in Leusden, maar de behoefte aan een eigen plek, waar het merk haar identiteit aan kon geven. Van Loenen: "Zo'n villa is zo stijlvol. De plafonds zijn overal mooi hoog, vooral de zolder met houten balken is heel inspirerend. Daar zit de styling en de inkoop. Beneden zijn de showrooms."

De verhuizing naar een eigen pand is volgens van Loenen één van de grootste veranderingen bij het merk in de afgelopen vijftien jaar. Ook een ingrijpende verandering: tot 2001 was Twinlife geheel in het bezit van de Poelman Groep. Gauke Poelman, eigenaar van Twinlife verkocht de helft van de aandelen aan Euretco.In 2005 kocht Four Holding BV, waar Gauke Poelman ook eigenaar van was, het merk terug. Volgens Loenen had het merk in de tussentijd een flinke deuk opgelopen. "We moesten het vertrouwen van de klanten terugwinnen. Het was opnieuw beginnen en jezelf bewijzen."

Ook de collecties veranderden door de jaren heen. Twinlife kreeg bekendheid door de voetballers Frank en Ronald de Boer. De gebroeders waren de inspiratie voor het ontstaan van het merk en ze waren jarenlang het gezicht. "We kwamen vrij snel in de sportretail terecht," zegt van Loenen. "Maar nu richten we ons veel meer op jeans en onze kindermerken." Vijf jaar geleden maakte het merk de stap naar jeans, omdat er volgens de eigenaren wel behoefte aan was in het mannenmodesegment. Nu werpt het beleid zijn vruchten af, jeans zijn in opkomst bij Twinlife; stoere wassingen en details in opvallende kleuren.

Momenteel is het merk te koop bij zo'n vijfhonderd winkels in Nederland, waarvan zestig shop-in-shops bij V&D, en in landen als België, Duitsland, Oekraïne en Griekenland. In Istanbul opende het merk onlangs een eerste showroom en Turkije staat dan ook op de planning om te veroveren. Van Loenen: "We zijn driftig op zoek naar exportlanden in Europa en Azië. Daar zoeken we goede partners voor. Een termijn hebben we niet, liever zoeken we eerst naar de juiste mensen en bedrijven."

Twinlife