• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe CEO voor Scotch & Soda in Verenigde Staten

Nieuwe CEO voor Scotch & Soda in Verenigde Staten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Na Yves Saint Laurent, Lacoste, Gant en onlangs Benetton, gaat Ari Hoffman aan de slag bij Scotch & Soda. Het Nederlandse merk heeft Hoffman aangesteld als CEO van de Amerikaanse activiteiten. Hij volgt daarmee Tony Strippoli op, die het label onlangs verliet.

Tegen WWD zegt Hoffman dat hij zich de komende tijd wil 'onderdompelen in het merk'. "Ik ben hier om het bedrijf te laten groeien. Er zijn veel spannende mogelijkheden in fysieke winkels, groothandel en e-commerce. Ik wil ook werken aan het wholesale- en retailnetwerk. Dat is mijn missie voor de komende jaren."

Dirk-Jan Stoppelenburg, CEO van het in Amsterdam gevestigde modemerk, is blij met de komst van Hoffman. "Hij brengt dertig jaar ervaring met zich mee, vooral in de Verenigde Staten," zegt de topman tegen het Amerikaanse modevakblad. "We kijken er naar uit om samen met hem te werken."

Ari Hoffman vervangt Tony Strippoli

Scotch & Soda heeft momenteel 110 winkels wereldwijd, waarvan dertien in de Verenigde Staten. Bij de overname van Scotch & Soda door Sun Capital Partners in 2011 was al duidelijk dat het merk zich op internationale expansie ging focussen.

Afgelopen zomer werd bekend dat het kledingmerk ook in Azië wil groeien. Scotch & Soda sloot voor vijf jaar een samenwerking met distributiepartner Imaginex Group voor een ‘forse uitrol’ van het winkelnetwerk in Hongkong, Macau, Taiwan en het vasteland van China. Het merk was al actief met groothandel in Azië, maar wil nu groeien met eigen winkels.

Het merk werd in 1985 opgericht door de toen 24-jarige Laurent Hompes. In 2001 werd Scotch & Soda overgenomen door Joep Krouwels, Eric Bijlsma en Patrick Munsters. In 2007 begon het bedrijf met het openen van eigen winkels. Vier jaar later kwam het label in Amerikaanse handen.

CCpage
Scotch & Soda