• Home
  • V1
  • Leads
  • Online omzet Otto Group groeit 7,6 procent in 2013

Online omzet Otto Group groeit 7,6 procent in 2013

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het doel - in 2015 een online omzet van 8 miljard euro - komt binnen handbereik te liggen. In het afgelopen boekjaar heeft de Otto Group een online omzet van 6 miljard euro gerapporteerd. In 2012 boekte het moederconcern van ondernemingen als postorderbedrijf Otto,

BonPrix en Shopping24 nog 400 miljoen euro minder met webactiviteiten.

"We zijn verheugd met de omzetstijgingen," benadrukt Rainer Hillerbrand, vice-voorzitter van de Raad van bestuur van de Otto Group in een persbericht. "We hebben een goede balans gevonden tussen onze groei en de ontwikkeling van de winst."

Het bedrijf steekt flink wat geld in e-commerce. Sinds 2010 is internet al het belangrijkste verkoopkanaal voor de Otto Group. Het Duitse concern maakte vorig jaar bekend de komende jaren 300 miljoen euro te investeren in online winkelen. In mei lanceert het bedrijf daarom Collins: een virtueel platform met verschillende merken voor jonge, modebewuste vrouwen. . Benjamin Otto en Tarek Müller zijn verantwoordelijk voor het project.

In 2016 moet de helft van de consumenten bij Otto shoppen via telefoon

De Otto Group blijft ook geld investeren in m-commerce. Het bedrijf stelde, samen met Google, een onderzoek in en kwam tot de conclusie dat consumenten steeds vaker online winkelen via hun telefoon. Zo heeft in Duitsland de helft van de consumenten momenteel een smartphone: dat is een stijging van 26 procent in vergelijking met een jaar geleden.

"Het is duidelijk dat de trend van mobiel winkelen steeds groter wordt en het dwingt ons om een duurzame mobiele-strategie te ontwikkelen. Smartphones en tablets vragen om en heel persoonlijke, impulse driven winkelervaring. Steeds meer consumenten vragen daarom. Ons doel is dat de helft van de online shoppers gebruik maakt van hun mobiele telefoon in 2016," zegt Hillebrand, die verantwoordelijk is voor de e-commerce activiteiten. Momenteel bezoekt 40 procent van de consumenten de webshops van de Otto Group via hun smartphone of tablet.

Foto's: Otto Group

Otto
Otto Group