Mode

Luxury Redefined: Whitepaper analyseert hoe merken verbinding kunnen maken met de consument van nu

De luxe-industrie heeft moeite om de consument bij te benen. In de jaren 2010 werden consumenten nog het hof gemaakt en voorgelicht, maar de industrie had niet voorzien dat deze consumenten van student naar meester zouden gaan. Daarom heeft mediamerk Highsnobiety, samen met de Boston Consulting Group, een enquête gehouden onder meer dan 6.710...

bezig met laden...

Mode

Dit wordt het modenieuws van week 34 - 2025

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 34. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 18 tot en met 24 augustus. Handtassentrends uit de SS26 resortcollecties: de terugkeer van nostalgische vormen De handtas trends van het resort seizoen geven vaak een...

bezig met laden...

Retail

Gedurfd, briljant, blauw: Hoe de kleur van het jaar 2027 een nieuwe standaard zet voor merkactivaties

Een gedurfde, verzadigde kleur die een fysieke ruimte overneemt, heeft iets onmiskenbaar magnetisch. WGSN's Kleur van het Jaar 2027, Luminous Blue, bewijst dit op spectaculaire wijze. Beschreven als 'zowel mysterieus als excentriek', is dit rijke, krachtige blauw een baken geworden voor merken die gedurfd genoeg zijn om kleur te gebruiken als...

bezig met laden...

Mode

Plagiaatstrijd om voetbalshirt: Heeft een rechtszaak zin?

Belgische voetbalclub Beerschot staat volop in de schijnwerpers en niet op de manier die ze willen. De heuglijke onthulling van een limited edition shirt wordt overschaduwd door de beschuldigingen van plagiaat. Britse ontwerper Diana al Shammari is van mening dat haar werk is gekopieerd en hint op juridische stappen. FashionUnited vroeg een...

bezig met laden...