Mode

Labels to watch: Vier modemerken uit Wenen

Wenen heeft vele tijdperken in de internationale kunst- en cultuurscène bepaald. Op het gebied van mode is het rustiger geworden rond de metropool na de ontwerpgrootheden van de vorige eeuw, zoals Emilie Flöge, Fred Adlmüller en Rudi Gernreich. Creatieve geesten zochten hun geluk vaak in het buitenland, zoals blijkt uit de bezoeken van Helmut...

bezig met laden...

Business

Amerikaanse toezichthouder: Klacht tegen fusie Coach en Michael Kors

Amerikaanse mededingingswaakhonden willen de miljardendeal verhinderen die bekende modemerken als Coach, Michael Kors en Versace onder één dak zou brengen. In een klacht die maandag werd ingediend, stelde waakhond FTC dat de fusie zou kunnen leiden tot hogere prijzen, met name voor handtassen en accessoires. De bedrijven blijven vechten voor de...

bezig met laden...

Business

Primark zet groeimomentum voort in eerste halfjaar 2024

Primark zet zijn groeimomentum van boekjaar 2023 voort in het eerste halfjaar van 2024. De retailer weet opnieuw zijn omzet én bedrijfswinst te groeien, zo blijkt uit de tussentijdse resultaten van het moederbedrijf Associated British Foods Plc. De omzet van Primark groeit in de eerste 24 weken van boekjaar 2024 met 6,4 procent naar 4,5 miljard...

bezig met laden...

Mode

Waarom Earth Day grotendeels een marketinggimmick is geworden

Wat hebben Moederdag, Valentijnsdag en Eearth Day met elkaar gemeen? Het zijn allemaal dagen die iets/iemand benadrukken dat vanzelfsprekend zou moeten zijn en elke dag van het jaar gevierd zou moeten worden - moeders (ouders in het algemeen), liefde en onze aarde. Alleen al het bestaan van zulke gedenkdagen laat zien dat er iets mis is - waarom...

bezig met laden...

Meer nieuws