Retail

Teder en Algra worden één aan de Keizersgracht: "Onbekende merken hebben tijd nodig"

Onder de parterre aan de Keizersgracht 122C zit de nieuwe luxeboetiek van twee ondernemers die elkaar al even kennen: Bianca Boezewinkel Rivera, oprichter van het Latijns-Amerikaanse (LATAM) merkagentschap Alegra Collective, en Tosca Soraya Otten, de ontwerper achter kledingmerk Teder. Wat hen bindt is een gedeelde overtuiging dat mode méér moet...

bezig met laden...

Retail

Familie van Eerd wordt volledig eigenaar van Hema

De familie van Eerd, eigenaar van Jumbo en via Mississippi Ventures al sinds 2020 voor de helft aandeelhouder van Hema, neemt de resterende aandelen over van investeerder Parcom. Daarmee wordt de familie volledig eigenaar van de warenhuisketen. De transactie moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit en de ondernemingsraad van...

bezig met laden...

Retail|Rapport

Zes tips voor retailers voor een succesvol feestdagenseizoen

De aftrap van het feestseizoen is begonnen. Terwijl consumenten in het hele land in de feeststemming komen en op zoek gaan naar de perfecte cadeaus voor hun dierbaren, komt één belangrijke boodschap naar voren. Het is geen geheim dat consumenten talloze marketingberichten ontvangen. Een nieuw rapport toont echter aan dat het niet de hoeveelheid...

bezig met laden...

Business|Interview Member

AI in Fashion: Hoe Hunkemöller AI inzet voor klantinzicht, prijsoptimalisatie en winkelclustering

Artificiële intelligentie (AI) verandert de mode-industrie in hoog tempo. Terwijl sommige bedrijven afwachten, zetten andere gedurfde stappen vooruit. In dit zesde deel van de serie ‘AI in Fashion’ spreekt FashionUnited met Gordon Smit, technologiedirecteur van het lingeriebedrijf. 1. Hoe kijk je naar AI? Waarvoor zet Hunkemöller kunstmatige...

bezig met laden...