Mode

Op een rij: Deze ontwerpers maken debuut bij een nieuw modehuis deze modemaand

Zelden is een modemaand zo sterk beïnvloed door debuten als dit lente/zomer 2026 seizoen. Wat in New York en Londen verrassend rustig begint, escaleert in Milaan en Parijs tot een ware climax van de designercarrousel. De stoelendans van de afgelopen jaren, waarin creatief directeuren van modehuis naar modehuis wisselden, vindt dit seizoen zijn...

bezig met laden...

BusinessMember

Moederbedrijf Beaumont en Goldbergh grotendeels in Zweedse handen

Stone Fashion Group, moederbedrijf van onder andere het skimerk Goldbergh en jassenmerk Beaumont, heeft een meerderheidsbelang verkocht aan Scope Capital. De overname betekent het begin van een nieuwe groeifase, zo is te lezen in het persbericht. Stone Fashion Group is opgericht in 1957 en is het moederbedrijf van Goldbergh, Beaumont, Reset,...

bezig met laden...

BeurzenMember

Handelsconflict en concurrentie: Hoe Chinese modeproducenten vechten voor hun positie

De toenemende druk rond het handelsconflict tussen China en de Verenigde Staten en de groeiende concurrentie in eigen land en in andere Aziatische landen zoals Vietnam en Bangladesh vereisen nieuwe maatregelen voor kledingproducenten in China. Om te begrijpen hoe de fabrikanten omgaan met de situatie, terwijl stijgende kosten en terughoudendheid...

bezig met laden...

Business|Interview Member

CEO Han Sterk over Norah’s merktransformatie: ‘We gaan de vrouw op een voetstuk zetten’

Nederlandse retailer Norah groeit hard. Eind dit jaar zal de teller van het winkelnetwerk op 114 staan. Hoewel groei belangrijk is voor het merk, wordt nu ook extra kracht bijgezet in het vertellen van het merkverhaal. Daarom heeft Norah een rebranding ondergaan. CEO Han Sterk geeft FashionUnited een update. “We hebben de afgelopen jaren vooral...

bezig met laden...