Business|Analyse

Herkenning versus vernieuwing: Topshops uitdaging om een plek in de mode terug te winnen

De naam Topshop heeft nog steeds culturele betekenis. Het merk staat voor een tijdperk waarin high street fashion niet alleen kledingkasten bepaalde, maar ook de identiteit van een hele generatie. De erfenis van Topshop gaat verder dan alleen kleding: het was een merk dat de toon zette voor de jeugdcultuur en de manier waarop mode werd beleefd....

bezig met laden...

Member
Mode

Labels to watch: Jonge talenten van modebeurs Mode Suisse

Aankomende week start de ‘Fashion Month’. Niet alleen in de vier klassieke modemetropolen Parijs, Londen, New York en Milaan, maar ook in Zürich. Mode Suisse is een van de eerste evenementen van de modemaand en zet de Zwitserse mode-industrie in de schijnwerpers. Naast gevestigde namen zoals Danz en Anastasia Bull, de ‘Friends’ en modescholen...

bezig met laden...

BusinessMember

Investeringen en importheffingen drukken op resultaten Van de Velde

Belgische lingeriegroep Van de Velde heeft zowel een omzetdaling als een winstdaling moeten noteren in het eerste halfjaar van 2025. Onder andere ‘disruptie in de Verenigde Staten, geplande investeringen in de herpositionering van het merk Sarda en lagere verkopen in swim’ worden daarvoor als reden genoemd. De omzet komt iets lager uit dan een...

bezig met laden...

Mode|Marketing

De juiste 'vibe' verkopen: Waarom modemerken meer nodig hebben dan alleen een product

In het afgelopen decennium is de waarde van mode verder gegaan dan alleen stof en vorm. Waarde ligt nu in bredere sociale, culturele en ecologische betekenissen. Een spijkerbroek is nooit zomaar een kledingstuk van denim; het staat symbool voor creativiteit, gemeenschap en lifestylewaarden. Elk kledingstuk is een transactie van betekenis: de...

bezig met laden...