Business|ANALYSE

Luxemarges, massamarktvolumes: Waarom brillen de nieuwe steunpilaar van retail zijn

Parijs - Brillen zijn niet langer een medische niche, maar een volwaardige pijler binnen de retail. De sector bevindt zich op een kantelpunt. De marges zijn vergelijkbaar met die van luxegoederen, de volumes met die van de massamarkt en de aantrekkingskracht op techgiganten groeit. De wereldwijde brillenmarkt heeft in 2024 een geschatte waarde...

bezig met laden...

Member
Mensen

Olivier Rousteing verlaat Balmain na veertien jaar

Het Franse luxehuis Balmain en creatief directeur Olivier Rousteing scheiden hun wegen. Dit nieuws maakt het modehuis woensdag bekend via sociale media. De aankondiging markeert het einde van een van de langste ambtstermijnen in de recente modegeschiedenis. “Ik ben diep trots op alles wat ik heb bereikt en oneindig dankbaar voor mijn...

bezig met laden...

Mode

Consistentie loont op Lyst: Saint Laurent is het meest gewilde merk ter wereld

Terwijl de gesprekken in de branche dit seizoen draaien om een nieuw begin, wijst de nieuwste Lyst Index erop dat consumenten misschien naar iets heel anders verlangen: consistentie. Te midden van creatieve wisselingen en collectieve herpositioneringen lijkt één ding zeker: de merken die momenteel succesvol zijn, weten precies wie ze zijn en...

bezig met laden...

BusinessMember

Professionals reageren op nieuwe duurzame mode-rekenmachine uit Brussel: ‘de PEF’

Afgelopen zomer lanceerde de Europese Unie een tool om de milieu-impact van kleding en schoenen te berekenen. De Product Environmental Footprint Category Rules (PEFCR) - kortweg de PEF - is officieel gelanceerd, maar niet zonder tegenstribbelen. Aan de hand van de kritieken deed FashionUnited diepgravend onderzoek. Op de publicatie kwamen veel...

bezig met laden...