Mode|Marketing

De juiste 'vibe' verkopen: Waarom modemerken meer nodig hebben dan alleen een product

In het afgelopen decennium is de waarde van mode verder gegaan dan alleen stof en vorm. Waarde ligt nu in bredere sociale, culturele en ecologische betekenissen. Een spijkerbroek is nooit zomaar een kledingstuk van denim; het staat symbool voor creativiteit, gemeenschap en lifestylewaarden. Elk kledingstuk is een transactie van betekenis: de...

bezig met laden...

BusinessMember

Belgisch merk GoFluo haalt kapitaalinjectie van 1,5 miljoen binnen

GoFluo, bekend van de bodyglowers oftewel fluo-hesjes, heeft nieuwe financiering opgehaald. Het Belgische bedrijf heeft een kapitaalinjectie van 1,5 miljoen euro gekregen. De scale-up wil hiermee de internationale groei versnellen. Het bedrijf is gestart in 2018 door Julie Vets. Waar het begon met design bodyglowers voor kinderen is het merk...

bezig met laden...

Mensen|Interview Member

Delen duurzaamheidsmanagers onderling echt zoveel als soms beweerd wordt? "Dat is een illusie"

Houthalen-Helchteren - Drie weken. Meer moederschapsrust heeft Anaïs Claes (30) na de geboorte van haar zoon Oliver niet genomen. Door omstandigheden werd ze sneller dan voorzien hoofd duurzaamheid bij familiebedrijf Claes Retail Group (CRG), bekend van de merken JBC, Mayerline en CKS. “Ik wist toen al dat ik zwanger was, maar niemand anders...

bezig met laden...

BusinessMember

Loro Piana (LVMH) onder gerechtelijk toezicht: Wat zijn de gevolgen voor de sector en investeerders?

LVMH Group raakte opnieuw in opspraak toen haar Italiaanse dochteronderneming Loro Piana, een huis dat bekendstaat om zijn kasjmier en ingetogen luxe, vorige maand door de rechtbank van Milaan onder gerechtelijk toezicht werd geplaatst. Deze uitzonderlijke beslissing belicht de excessen van een uitbestedingssysteem dat te vaak uit de hand loopt,...

bezig met laden...