Rijpe vrouw koopt jonge accessoires

Veel vrouwen van boven de 50 jaar kopen modeaccessoires die eigenlijk bedoeld zijn voor vrouwen die een stuk jonger zijn. Dat geldt althans voor Amerikaanse vrouwen, zo blijkt uit een onderzoek dat het bedrijf InsightFarm deed naar het koopgedrag van de rijpere vrouw. Ook de Nederlandse vrouw zoekt haar heil bij aanbieders van producten voor jongeren, zo merkt Liesbeth van Beveren van Six Shop b.v: "De winkels van Six richten zich op de leeftijdscategorie 15 tot 25, maar we merken dat er eigenlijk vrouwen van alle leeftijden in de winkels komen." Ook in de winkels van I Am, die gericht zijn op vrouwen van boven de 25 constateert het bedrijf bezoek van vrouwen van alle leeftijden.
Van Beveren denkt dat de oorzaak is dat er voor vrouwen in oudere leeftijdscategorieën gewoon te weinig aanbod is voor wat betreft bijoux en accessoires. "Ze kunnen daarvoor eigenlijk alleen terecht bij modewinkels die de accessoirelijn van een kledingmerk verkopen."

Het onderzoek van InsightFarm onderschrijft deze constatering. Uit de conclusies blijkt dat het niet zo is dat de vrouwen zich jong willen gedragen, maar dat er te weinig wordt gemaakt wat hen aanspreekt. De vrouwen die op zoek zijn naar een mooie tas om zichzelf mee te verwennen, vallen daarom voor dezelfde design-ontwerpen als vrouwen tussen de 18 en 24. Deze tassen zijn kleiner en vlotter dan de grote die speciaal voor hen ontworpen zijn. Amerika telt 29 miljoen 18-tot-24-jarige vrouwen en 24 miljoen 50-tot-56-jarigen.

In Nederland is de markt ook interessant. Het aantal 50-plussers met een betaalde baan is de afgelopen tien jaar met zestig procent gestegen. Het aantal personen van 50 tot 75 jaar nam in dezelfde periode met twintig procent toe. Dat betekent dat de groep niet alleen uitdijt, maar ook gefortuneerder wordt. Als merken zich dus niet langer exclusief op jongeren richten, maar ook de rijpere vrouw aanspreken, kunnen zij hun afzetmarkt aanzienlijk uitbreiden. Eenvoudig is dat echter niet: Uit een Duits marketingonderzoek bleek onlangs dat mensen van boven de vijftig zich slecht herkennen in de reclames die op hun leeftijdgroep gericht zijn. De reclames bedienen zich van clichés over ouderdom (mijmerende opa’s) en overdreven jeugdig gedrag (skatende oma’s), beelden die niet aansluiten bij het zelfbeeld van de groep.

www.sixshop.nl
8 februari 2008

 

Beeline doopt dochters om

Six Shop b.v. en Six Holland Concessions b.v. veranderen van naam. De moederbedrijven van respectievelijk de winkels en shop-in-shops van accessoireketens Six, Accessories en I Am gaan vanaf 1 januari verder onder de naam Beeline Retail B.V. en Beeline Concessions B.V. De naamswijziging is nodig omdat het bedrijf in negen landen actief is en in die landen een uniforme uitstraling wil hebben.

De nieuwe namen liggen voor de hand aangezien de bedrijven al sinds de oprichting onderdeel zijn van de Beeline Groep in Keulen. De naamswijziging geldt alleen voor de overkoepelende organisatie. De winkels van Six, I Am en Accessories die Beeline voert, gaan wel onder hun eigen naam verder.

www.sixshop.nl
28 december 2007

 

 

ingezonden mededeling
SIX zoekt Storemanagers, Assistant Storemanagers en Verkoopmedewerkers voor de filialen in Amsterdam

Internationale modeaccessoireketen SIX is op zoek naar enthousiaste en gedreven medewerkers die zich voor langere tijd aan SIX willen binden en een onmisbare schakel willen worden binnen het verkoopteam! Wij zoeken Storemanagers, Assistant Storemanagers en verkoopmedewerkers voor de filialen in Amsterdam.

Storemanagers
Als Storemanager ben je verantwoordelijk voor alle commerciële, personeelsgebonden en administratieve taken binnen jouw filiaal.

Assistant Storemanagers
Je bent de steun en toeverlaat van de Storemanager en vervangt deze bij zijn/ haar afwezigheid. Je assisteert in alle commerciële, personeelsgebonden en administratieve taken binnen jouw filiaal.

Verkoopmedewerkers
Als onderdeel van een hecht verkoopteam help je met alle voorkomende taken op de winkelvloer.

Kijk voor de volledige functiebeschrijving op www.sixshop.nl.

SIX biedt een boeiende functie met een salaris conform CAO en prima secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een collectieve ziektekostenverzekering, scholingstrajecten, diverse bonusregelingen, spaarloonregeling en een 50% personeelskortingsregeling.

Is je interesse gewekt?
Laat het ons weten! Stuur jouw sollicitatiebrief met CV naar:
SIX Shop B.V.
t.a.v. Afdeling Human Resources
Postbus 26040
3002 EA Rotterdam
[email protected]
Kijk voor alle vacatures op www.sixshop.nl/fu

 

ingezonden mededeling
SIX zoekt Assistant Storemanagers

Internationale modeaccessoireketen SIX is op zoek naar enthousiaste en gedreven full-time Assistant Storemanagers die zich voor langere tijd aan SIX willen binden en een onmisbare schakel willen worden binnen het verkoopteam! Wij zoeken Assistant Storemanagers voor de filialen in Assen, Leiden en Zwolle. Daarnaast zoeken wij voor ons nieuwe merk I AM een Assistant Storemanager in Maastricht.

Jouw werkzaamheden

Je bent de steun en toeverlaat van de Storemanager en vervangt deze bij zijn/ haar afwezigheid. Je staat bij in alle commerciële, personeelsgebonden en administratieve taken, waaronder:

Jouw kwaliteiten

Je beschikt over MBO werk- en denkniveau en hebt minimaal twee jaar ervaring in de Retail. Je bent gek van mode accessoires en enthousiast over het werken met SIX producten. Je wilt graag werken in een team waarmee je het maximale rendement uit jouw winkel wilt halen.

SIX biedt een boeiende functie met een salaris conform CAO en prima secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een collectieve ziektekostenverzekering, scholingstrajecten, diverse bonusregelingen, spaarloonregeling en een 50% personeelskortingsregeling. Kijk voor meer informatie op www.sixshop.nl/fu .

Is je interesse gewekt?

Laat het ons weten! Stuur jouw sollicitatiebrief met CV voor 27 maart 2007 naar:
SIX Shop B.V.
t.a.v. Afdeling Human Resources
Postbus 26040
3002 EA Rotterdam
[email protected]

5 maart 2007

 

ingezonden mededeling
Werken in een SIX winkel

SIX is met 31 filialen en 650 shop-in-shop verkooppunten door heel Nederland één van de grotere aanbieders op het gebied van trendy mode accessoires. SIX is een jonge, dynamische en informele organisatie, waar de sfeer op de werkvloer en de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers voorop staat.

Als je kiest voor het werken in een SIX winkel dan werk je in een klein en hecht team. Met elkaar probeer je het maximale rendement uit de winkel te halen.

Daarnaast biedt werken bij SIX je ook veel extra’s; waaronder een collectieve ziektekostenverzekering, scholingstrajecten, diverse bonusregelingen, spaarloonregeling en een 50% personeelskortingsregeling. Kijk op de Vacaturebank voor de Mode voor de open vacatures.

28 december 2006

Six begint nieuwe accessoireketen

Bee Line Accessoires Vertriebs, van accessoireketen Six, begint in maart met een nieuwe winkelketen voor de Nederlandse markt. De nieuwe keten is genaamd ‘I am’. Net als Six is I am een keten die modeaccessoires verkoopt voor een relatief lage prijs. Maar waar Six zich voornamelijk richt op jongeren, is I am bedoeld voor vrouwen tussen de 25 en 40. De winkel heeft een rustiger uitstraling en voert behalve een sieradencollectie ook een tassenlijn. Verder bevat het assortiment sjaals en mutsen. De eerste Nederlandse vestiging van ‘I am’ wordt geopend in het winkelcentrum in Almere. Het is de bedoeling dat de keten op termijn een vestiging krijgt in alle grote steden, maar haast heeft deze expansie niet. Liesbeth van Beveren van Six: “Het belangrijkste is dat we ergens een goede locatie kunnen krijgen. Net als bij Six verwachten we dat het concept zichzelf zal verkopen. We laten de vestiging van een winkel dan ook afhangen van de beschikbare locaties.” Eerder dit jaar zijn er al vestigingen van ‘I am’ geopend in Duitsland, Spanje en België. “Daar lopen de winkels prima,” aldus Van Beveren. Bee Line Accessoires Vertriebs GmbH is in 1991 opgericht door U. Beckmann. Het belangrijkste merk Six bestaat sinds 1999. De accessoireketens zijn vertegenwoordigd in acht landen.

www.sixshop.nl
21 november 2006

ingezonden mededeling
SIX opent haar 31ste vestiging in Zwolle!

Op 9 juni aanstaande zal de 31ste vestiging van SIX in Nederland geopend worden. Op de Diezerstraat 21 in Zwolle staat de nieuwste parel van de SIX keten. Binnen korte tijd is SIX in Nederland uitgegroeid tot 31 winkels en SIX is nog niet klaar: er staat op korte termijn nog een SIX Shop in Almere op de planning.

De SIX collectie is niet alleen via de SIX Shops te verkrijgen, maar ook via één van de 170 shop-in-shop verkooppunten, waaronder Vroom & Dreesman en Cool Cat. Dé manier om je outfit af te maken is natuurlijk met een accessoire! De collectie van SIX sluit deze zomer naadloos aan op de modetrends. We zien veel grote en lange accessoires met veel kralen en veel kleur. De accessoires van deze zomer knallen en mogen gezien worden!

De collectie van SIX is breed en omvat kettingen, oorbellen en armbanden, tot zonnebrillen, haaraccessoires en ringen. Alles accessoiregebied vindt je dus bij SIX! Nieuwsgierig? Kom dan snel langs bij SIX!

Click op www.sixshop.nl voor een vestiging bij jou in de buurt.
6 juni 2005


 

ingezonden mededeling
SIX Shop opent 30ste vestiging

Op 3 maart opende SIX in Nederland de 30-ste vestiging op feestelijke wijze. In Haarlem op de Grote Houtstraat 18a staat de allernieuwste loot in de SIX keten. Binnen korte tijd is sieradenkeet SIX in Nederland uitgegroeid tot 30 winkels en op korte termijn staan er nog SIX Shops in Roermond, Zwolle en Almere gepland. De collectie van SIX is niet alleen via de SIX Shops te verkrijgen, maar ook via één van de 170 concessionaires bij onder andere Vroom&Dreesman en Cool Cat etc...

Sieradentrends lente-zomer 2005: zien en (vooral) gezien worden! De collectie van SIX gaat van kettingen, armbanden, en oorbellen tot ringen, haaraccessoires en zonnebrillen. Lente en zomer 2005 staan in het teken van sieraden.

Zonder tenminste een paar kettingen (met grote kralen) rinkelende armbanden en een grote ring is je outfit niet af. Overdrijven mag !!
Ook de oorbellen zijn de komende seizoen van megaformaat en mogen een prominente plaats in je outfit innemen. De “ouderwetse” pilotenbril is ook echt een must-have voor deze lente-zomer .

Zin om je look te updaten? Weet wat je te doen staat….

Click op www.click-six.com voor een vestiging bij jou in de buurt.
3 maart 2005

 

Opening 25-ste SIX winkel

Op 23 april aanstaande zal de de 25-ste SIX winkel in Nederland feestelijk geopend worden. In Eindhoven Piazza staat de nieuwste loot in de SIX keten.

Binnen korte tijd is sieradenketen SIX in Nederland uitgegroeid tot 25 winkels. Het van oorsprong Duitse bedrijf is gespecialiseerd in betaalbare trendy accessoires die voor elke vrouw tussen de 15 en 25 jaar bereikbaar zijn. Sinds de eerste stappen over de grens – precies twee jaar geleden werd ook de eerste shop-in-shop in Oostenrijk geopend – is Six nu ook actief in België, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Engeland, Saudi Arabië en Canada.

De SIX Shops maken deel uit van Beeline Accessoires Vertriebs, dat in 1991 in Keulen werd op gericht door Ulrich Beckmann, die nog steeds directeur en belangrijkste inkoper van het Bedrijf is. Kernactiviteit van Beeline is het shop-in-shop concept, Concessions genoemd waarbij in Duitsland wordt samengewerkt met grote warenhuizen zoals Karstad, Kaufhof en C & A. Het SIX label is daar inmiddels op 1200 verkooppunten te vinden.

SIX wil op korte termijn zoveel mogelijk toplocaties in Nederland. Binnen 5 jaar wil SIX 50 filialen hebben in Nederland. Als grens voor eigen winkels hanteert SIX dat de stad minstens 100.000 inwoners hebben.

www.click-six.com
14 april 2004

 

SIX groeit zeer snel

Binnen 2 jaar is sieradenketen SIX in Nederland uitgegroeid tot 24 winkels. Het van oorsprong Duitse bedrijf, dat gespecialiseerd is in betaalbare trendy accessoires die voor elke vrouw tussen de 15 en 25 jaar bereikbaar zijn, zit in ons land in een groeispurt. Niet alleen hier groeit het bedrijf gestaag. Sinds de eerste stappen over de grens – precies twee jaar geleden werd de eerste shop-in-shop in Oostenrijk geopend – is Six nu ook actief in België, Frankrijk. Spanje, Zwitserland, Engeland, Saudi Arabië en Canada.

De SIX Shops maken deel uit van Beeline Accessoires Vertriebs, dat in 1991 in Keulen werd op gericht door Ulrich Beckmann, die nog steeds directeur en belangrijkste inkoper van het Bedrijf is. Kernactiviteit van Beeline is het shop-in-shop concept, Concessions genoemd waarbij in Duitsland wordt samengewerkt met grote warenhuizen zoals Karstad, Kaufhof en C & A. Het SIX label is daar inmiddels op 1200 verkooppunten te vinden.

SIX wil op korte termijn zoveel mogelijk toplocaties in Nederland. Binnen 5 jaar wil SIX 50 filialen hebben in Nederland. Als grens voor eigen winkels hanteert SIX dat de stad minstens 100.000 inwoners hebben. Nog steeds is SIX op zoek naar nieuwe locaties in andere grote steden.

De volgende 2 openingen staan in de planning:

www.click-six.com
27 februari 2004


 

Van 9 naar 50 winkels in komende drie jaar

Dat de Nederlander steeds modebewuster wordt weten we, gelukkig. Dat het in de modebranche goed gaat ten opzichte van andere branches weten we, gelukkig. Maar er zijn er niet veel die in deze economische situatie met een mode-gerelateerd product het aantal filialen uitbreiden van 9 naar 50 in een paar jaar tijd.

SIX Shop is een Duits bedrijf dat handelt in bijouterie, diverse accessoires die met een kleine investering het modische gehalte van de drager vergroten. Op de thuismarkt is het merk al jaren succesvol en weet het een grote doelgroep te bereiken.

'Mooie sieraden die voor elke vrouw bereikbaar zijn' dat is wat SIX nastreeft met haar concept. Alle vrouwen die van mode houden, moeten voor een goede prijs bij SIX kunnen slagen, ongeacht de leeftijd. De sieraden van SIX zijn met een gemiddelde prijs van vijf euro voor iedereen betaalbaar. De collectie van SIX is zeer uitgebreid: van kettingen, armbanden en oorbellen tot ringen, haaraccessoires en zonnebrillen, alles vind je bij SIX. Het assortiment wordt voortdurend aangepast. Zo wordt snel ingespeeld op trends en SIX is elke keer weer vernieuwend.

SIX wordt verkocht in Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Singapore en Saudie Arabië. In maart 2002 opende SIX de deuren van haar eerste winkel in Nederland, in Den Haag. Inmiddels heeft SIX in Nederland negen winkels, en er volgen er nog meer, want voor eind juli zullen nog acht SIX Shops worden geopend.

Daarnaast worden de sieraden van SIX worden ook verkocht bij verschillende modezaken en zal SIX binnenkort ook als test te koop zijn bij een bekend warenhuis.

'We willen op korte termijn zoveel mogelijk toplocaties in Nederland', zegt Ronald Sieber, algemeen manager Nederland en België van SIX Shop.

Als grens voor eigen winkels hanteren we dat de stad minstens 100.000 inwoners moet hebben.
Nog steeds zijn we op zoek naar nieuwe locaties in Amsterdam en andere grote steden. In juni gaat in het Amsterdamse Centrum onze derde winkel open, ook in de Kalverstraat.

Waarschijnlijk zijn in Amsterdam alleen al vijf of zes rendabele winkels te exploiteren. Het liefst hebben we nog een winkel in de Leidsestraat en in de directe nabijheid van het Centraal Station. In totaal heeft SIX Shop nu zestien winkels in Nederland waarvan er negen geopend zijn. Vóór 1 juli zullen de overige acht open gaan. Binnen vier jaar wil SIX 50 filialen hebben in Nederland. Per vestiging bestaat de gemiddelde bezetting uit drie fulltime medewerkers en enkele weekendhulpen.

Op korte termijn start SIX ook met rack-shopping. Dat zijn verkooppunten in bestaande winkels of warenhuizen. In Duitsland loopt dit heel goed. SIX heeft daar veertienhonderd verkooppunten. In Nederland gaan we dit principe uittesten in vijf warenhuizen van V&D.
Uit ervaring blijkt dat de winkels vier tot zes weken nodig hebben om bekend te worden. 'We maken geen reclame. Überhaupt doen we niets aan advertising. De locatie en het winkelconcept zijn voldoende om onze doelgroep te bereiken. Via mond-op-mondreclame komt vanzelf de bekendheid.' aldus Ronald Sieber van SIX Shop.

www.sixshop.nl
20 mei 2003