Society shop lanceert nieuwe website

Winkelen is beleven. Die filosofie gaat The Society shop doortrekken naar de webshop, die moet doorgaan voor een virtuele vestiging van het bedrijf. Daarom wandelt er dus winkelpersoneel door het gezichtsveld, dat op het beeldscherm klopt en de consument meetroont om stijlvoorbeelden te laten zien of te helpen bij het invullen van de aanvraag voor de nieuwsbrief. Commercieel directeur Martin Groen: “Een nieuwe website diende net als onze collecties onderscheidend te zijn en de verfrissende sfeer van de winkels weer te geven. Onze virtuele gastheren laten de bezoekers van de site kennis maken met een omgeving die letterlijk tot de verbeelding spreekt.” Behalve de nieuwe collectie staat een deel van het archief van de Society Shop online om een beeld te schetsen van de ontwikkeling van herenmode.

Opgericht in 1934 is The Society Shop is opgericht in 1934 en uitgegroeid tot een filiaalbedrijf van 24 winkels in de Benelux. Daarin worden behalve maatpakken ook accessoires en het merk Soc13ty verkocht.

www.thesocietyshop.com
20 mei 2008

 

Society Shop verlaat Rosada

Outletcenter Rosada in Roosendaal is nog geen anderhalf jaar open, maar het eerste bedrijf heeft zijn vertrek uit het centrum al aangekondigd. Met ingang van volgend jaar verdwijnt de vestiging van The Society Shop uit het outletcentrum.

Commercieel directeur Martin Groen is van mening dat Rosada te weinig bezoekers trekt, waardoor de omzet van de winkel enorm achter blijft bij de zeven andere outletzaken die The Society Shop runt. "Normaal gesproken staat een outletcentrum in één klap op de kaart. In vergelijking andere outletcentra doet Rosada het slecht. Het verschil tussen onze best lopende outletstore en die in Rosada bedraagt 300.000 euro."

Volgens Martina Hundt, manager van het outletcentrum, heeft Rosada ook huurders die wel tevreden zijn. Ze claimt dat het bezoekersaantal over 2007 een miljoen bedraagt. Voordat het centrum open ging, sprak de organisatie over een verwacht bezoekersaantal van twee miljoen. Nu verwacht Hundt dat het centrum binnen vier à vijf jaar ongeveer 1,5 miljoen bezoekers per jaar zal trekken.

Alle ondernemers hebben met Rosada contracten afgesloten voor een periode van tien jaar, maar volgens Groen valt daar wel onderuit te komen: "In het contract stond de voorwaarde dat de omzet per vierkante meter boven een bepaald bedrag moest uitkomen. Dat bedrag halen we bij lange na niet." Rosada ging open op 1 november 2006 en is daarmee na Roermond en Lelystad het derde outletcentre in Nederland.

www.rosada.nl
31 januari 2008

 

 

 

Society Shop wil uitbreiden

Ondanks de economische malaise gaat het goed met modebedrijf The Society Shop. Het komende halfjaar wil The Society Shop de gunstige periode gebruiken om uit te breiden. Daarbij staat Duitsland hoog op het verlanglijstje. Volgens directeur Jeroen Bik hijsen mannen zich nu sneller in een pak. "In crisistijd zie je altijd dat mensen zich beter willen gaan kleden" aldus Bik in een interview met De Telegraaf.

Het aantal verkochte kostuums is bij The Society Shop sinds de tweede helft van 2002 met 30% gestegen. Ook verkoopt het bedrijf meer dassen dan voorheen. "In economisch mindere tijden vindt er een soort updressing plaats. Mensen willen dan laten zien dat het met hen wel goed gaat." The Society Shop weet daarvan goed te profiteren. Bik: "In het grijze segment gaat het moeilijk. Met name bij herenkleding zie je een enorme polarisatie. Ketens als Amici en Kreymborg hebben de slag verloren. De mannenkleding van C&A is ook aan de verliezende kant."
The Society Shop doet niet mee aan modegrillen en biedt ingehouden, niet extravagante mode, precies wat mannen nu willen. Momenteel telt de keten in totaal 20 vestigingen, die elk een omzet hebben van ongeveer 1 miljoen euro per jaar. De totale omzet is in vijf jaar tijd verdubbeld.
<De Telegraaf>

18 april 2003
www.societyshop.nl

 

THE SOCIETY SHOP EXPANDEERT

The Society Shop (TSS), de mannenmode winkelketen met negentien vestigingen in alle grote steden in Nederland, breidt het aantal winkels verder uit. Eind deze maand opent TSS in het outletcenter van Roermond haar 20ste vestiging. De reeds bestaande vestigingen in Breda en Rotterdam worden vernieuwd en uitgebreid. Deze groei borduurt voort op de bijna verdubbeling van de omzet van de afgelopen jaren. Ook de omzet over de eerste zes maanden van 2002 kwam ruim 12% boven die van vorig jaar uit. Vooral maatconfectie en het luxer assortiment deden het goed. Een mooi resultaat gezien het terughoudende bestedingspatroon van de consument in de afgelopen periode.

Tot 1995 was TSS onderdeel van een beursgenoteerde onderneming, maar door een management buyout is het bedrijf in handen gekomen van Jeroen Bik (verkoop), Hans Beer (inkoop) en Frans Groenendijk (financiën). Na de overname heeft TSS een aantal winkels, waaronder de dames kledingwinkels, gesloten. Eind 1997 kwam het aantal vestigingen daardoor uit op 15 winkels. Het aantal TSS vestigingen bedraagt dit jaar 20. Sinds de overname heeft TSS zich vooral geconcentreerd op het hoogwaardige heren segment. Dat dit, naast de verticale intergratie die TSS doorvoerde, een goede strategie is gebleken, blijkt uit de inmiddels haast verdubbelde omzet. Met name maatconfectie en het luxer assortiment zoals TSS Sartoriale, Corneliani en Harvey Lewis & Sons hebben bijgedragen aan dit resultaat.

Harvey Lewis & sons Roermond, 20ste winkel van The Society Shop
In 2001 expandeerde TSS naar Berlijn, Zwolle en Bataviastad. The Society Shop nam als één van de eerste merken haar intrek in het outletcenter in Bataviastad. Na onder andere het succes daar, opent TSS eind juli in het outletcenter van Roermond haar 20ste vestiging. Deze vestiging bestaat uit een, uit Amerika afkomstige, Harvey Lewis merken winkel. Harvey Lewis levert businesskostuums, shirts, dassen en schoenen naar Amerikaanse maatstaven. De vestiging in Roermond is de tweede Harvey Lewis winkel van TSS in Nederland. De eerste is reeds gevestigd in Bataviastad. Outletcenters zijn niet meer weg te denken uit de detailhandel. Het succes van de eerste twee outletcenters in Nederland is onvoorstelbaar groot. Dit wordt met name gestimuleerd door de overproductie van de mode industrie, die weer wordt veroorzaakt door de vooral in Duitsland teruglopende bestedingen, en de steeds 'slimmer' kopende consument. De aanvankelijke scepsis vanuit, de altijd wat traditionele winkeliers, heeft plaats gemaakt voor geloof in dit nieuwe, uit Amerika overgewaaide, fenomeen.

The Society Shop in Breda en Rotterdam
In Breda opent TSS komend voorjaar haar nieuwste winkel in het rijksmonument 'Mannaert'. Dit monument bevindt zich aan de Veemarktstraat 23, enkele panden verwijderd van de oude vestiging op nummer 44. De afgelopen jaren is het rijksmonument gebruikt door de familie Mannaert, bekend van porselein serviesgoed. Het pand heeft daarvoor onder meer dienst gedaan als politiebureau. De kleine gevangeniscellen zijn zelfs nog intact. De renovatie van het pand begint na de zomer en zal het hele najaar in beslag nemen. Het pand wordt volledig in de oorspronkelijke staat hersteld en krijgt een authentieke uitstraling.

In Rotterdam krijgt TSS haar grootste vestiging. Begin augustus verhuist The Society Shop eerst van de locatie op Plaza 12 naar het luxe stuk van de Korte Lijnbaan en de hoek van de Karel Doormanstraat. In deze tijdelijk winkel, tegenover Claudia Sträter, wordt gewerkt aan verdere expansie: begin 2003 wordt het naastgelegen pand bij de winkel getrokken. TSS opent na deze renovatie haar grootste winkel tot nu toe, met een oppervlakte van bijna 400 m2.

www.societyshop.nl
12-7-2002

 


ALGEMENE INFORMATIE over The Society Shop

De Stijl
The Society Shop (sinds 1936) lijkt er altijd geweest. The Society Shop heeft een reputatie als hoeder van stijl, smaak en kwaliteit in mannenmode. Als houvast voor mannen die goed gekleed willen gaan, maar nooit over de schreef.

Landelijke dekking
The Society Shop heeft twintig vestigingen in alle grote steden in Nederland. Een vestiging in Bataviastad en een 'pilot" in Duitsland, in Berlijn. Het kantoor is gevestigd in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam.

De huidige leiding bestaat sinds 1995 uit Jeroen Bik (verkoop), Hans Beer (inkoop) en Frans Groenendijk (finance). Allen afkomstig uit de retail. Na een reorganisatie in 1995 en 1996 zijn alle facetten van de nieuwe Society Shop geslepen en de afgelopen jaren ingevoerd. TSS biedt een eigen, mooi, comfortabel en luxe assortiment van topkwaliteit. TSS brengt minimaal vier maal per jaar een nieuwe collectie uit en heeft een eigen kwartaalmagazine, Society Quarterly (SQ).

Vooraanstaande merken.
De rode draad die door The Society Shop loopt wordt bepaald door kwaliteit, exclusiviteit en persoonlijke service. Kwaliteit als het gaat om stoffen, de 'make' en de merken die worden gevoerd. Harvey Lewis NY Tailors, Corneliani, Allegri, Lorenzini, Gentiluomo, Concept One, Florsheim en Brioni. Allemaal top merken, die vele bekend in de oren zullen klinken.

Een aantal met zorg geselecteerd artikelen verwerft daarnaast het The Society Shop label zelf. Op basis van de styling leveren verschillende Italiaanse wevers exclusief de stoffen voor deze artikelen aan. In eigen regie wordt, vanwege de kwaliteitseisen en het aldaar aanwezige vakmanschap, voornamelijk in Italië geconfectioneerd.

Kort CV Jeroen Bik (verkoop)
Studeerde confectietechnieken en commerciële economie in Amsterdam. Begon zijn carrière bij Ted Bates in New York en werkte als marketing manager bij General Foods. In 1984 maakte hij de overstap naar de retail en werkte als directeur verkoop bij 'We' Zwitserland en Nederland. In 1993 stapte hij over naar Zeeman. In 1997 nam hij met Hans Beer The Society Shop over.

Kort CV Hans Beer (inkoop)
Studeerde confectiemanagement in Amerika. Na zijn studie werkte hij in verschillende productiebedrijven onder andere in Mexico. Met deze ervaring stapte Hans Beer over naar de inkoop en werd in 1995 verantwoordelijk voor de gehele inkoop en styling bij The Society Shop. In de afgelopen jaren werd onder zijn leiding de verticale intergratie bij The Society Shop doorgevoerd.

www.societyshop.nl

 

 

JOCHEM UYTDEHAAGE KIEST VOOR THE SOCIETY SHOP

Olympisch, Wereld en Europees kampioen schaatsen Jochem Uytdehaage kiest vanaf nu voor kleding van The Society Shop. The Society Shop zorgt er mede voor dat Uytdehaage, in ieder geval tot volgend schaatsseizoen, stijlvol gekleed gaat in zijn vrije tijd. Uytdehaage is de laatste tijd heel veel in het nieuws geweest en wil in het dagelijks leven, maar ook bij die gelegenheden goed gekleed gaan. Het eerste pak dat Uytdehaage door The Society Shop werd aangemeten is een kostuum uit de 'Cool Linnen' zomercollectie (zie foto). Uytdehaage: "ik vind het geweldig dat The Society Shop dit doet. Dit is weer eens iets anders dan het dragen van een schaatspak". "Jochem was altijd al klant bij ons en hiermee wordt de relatie die we al hadden, bestendigd", aldus Jeroen Bik, één van de twee directeuren van The Society Shop.


Tijd, rust en ruimte onmisbare eigenschappen voor succes
De nuchtere Uytdehaage, rijder van razendsnelle tijden, gaat heel zorgvuldig om met zijn energie en wil deze efficiënt gebruiken. Het weekblad Elsevier schreef onlangs (nr. 11, 16 maart 2002) over Uytdehaage dat hij een "zeldzame combinatie van nuchterheid en bravoure" tentoonspreidt.

Mede door die houding kiest hij ervoor om zich bij The Society Shop (TSS) te laten kleden. TSS is voor hem een bewuste keuze. TSS maakt tijd voor je en biedt kwaliteit en professionele adviezen in een rustgevende prettige omgeving. TSS biedt hiermee mannenmode met een toegevoegde waarde. Jeroen Bik: "om tot goede dingen te komen heb je tijd, rust en ruimte nodig. Deze kernelementen hebben wij de afgelopen jaren in ons bedrijf doorgevoerd en dat doet Jochem juist nu hij succes heeft ook. Om succes te houden moet je deze kernelementen blijvend koesteren. We zijn er ontzettend trots op dat Jochem tot onze klantenkring behoort". Uytdehaage wordt in ieder geval gedurende de (schaats) zomerstop door TSS voorzien van stijlvolle en 'leisure' (sportief ontspannen) kleding. Uytdehaage kan de komende tijd onder meer kiezen uit smokings, kostuum, overhemden en dassen.

www.societyshop.nl
26-3-2002