Auto-inbraken WFC

Voor de tweede keer in korte tijd is het World Fashion Centre de dupe geworden van auto-inbraken. In de parkeergarage van het gebouw werden donderdagmorgen tussen 11.15 en 11.45 uur ongeveer tien auto's opengebroken. In die korte tijd forceerden de dieven de sloten aan de bestuurderskant van de auto's en maakten de inhoud buit. Een van de gedupeerden had net voor 4000 euro aan kleding ingeladen, die hij in het WFC had ingekocht. Gek genoeg lieten de dieven telefoons en TomToms en dergelijke in de auto's achter. In de garage zijn continu beveiligers aanwezig. Er zijn geen beveiligingscamera's. “We denken dat mensen hebben staan surveilleren totdat de beveiligers even niet opletten,” zegt directeur van het WFC Edwin Denekamp. “We zijn meteen in gesprek gegaan met beveiligers van de autogarage en de fietscrew hoe we dit kunnen voorkomen. Ook met de wijkagent en autoriteiten zijn we in overleg.”

19 juni 2008

 

WFC ontruimd

Het World Fashion Centre in Amsterdam is maandagmiddag ontruimd na een bommelding. Om 12.20 kwam de melding binnen dat er om 16.00 een bom zou afgaan in het WFC. Een zoektocht van de Explosieven Opruimings Dienst (EOD) leverde niets op. De directie van het WFC besloot vervolgens uit veiligheidsoverwegingen het pand toch te ontruimen. Iets na drieën stond het merendeel van werknemers en bezoekers buiten op de stoep. Ook de baby's en peuters uit kinderopvang CompaNanny zijn veilig naar buiten gebracht. Om 17.00 gingen de deuren open en kon iedereen weer naar binnen. Over de toedracht van de valse bommelding is niets bekend.

www.worldfashioncentre.nl
1 april 2008

 

WFC viert 40-jarig bestaan

Het World Fashion Centre viert dit jaar dat het op 28 maart 1968 werd geopend door Prins Bernhard. Daartoe is het hele gebouw opgefleurd met rode accenten, zoals rode vlaggen en rode lopers. “Om het jubileum te vieren staat alles in het teken van robijnrood,” zegt Edwin Denekamp, algemeen directeur van het WFC.

Heel 2008 zal in het teken staan van het jubileum met als slogan ‘Fashion begins at 40'. Eind maart of begin april staat een jubileumparty gepland en daarna zullen kleine en grote evenementen worden georganiseerd. Het programma van de feestfestiviteiten wordt begin februari bekendgemaakt. Wel wil Denekamp alvast een tipje van de sluier oplichten: “Er gaan leuke dingen gebeuren voor showroomhouders, maar ook acties voor detaillisten en studenten in de mode. We gaan het WFC onder de aandacht brengen in de media. Alle facetten van de modeketen komen daarin naar voren.”

In het najaar worden de festiviteiten afgesloten met een gala en een jubileumloterij waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat: ‘happy people make people happy', een organisatie die onder andere projecten voor Unicef organiseert.

www.worldfashioncentre.com
15 januari 2008

 

 

ingezonden mededeling
World Fashion Centre nieuwe stijl

Het World Fashion Centre presenteert haar nieuwe logo en huisstijl voor al haar uitingen in en buiten het centrum. Hiermee geeft zij een statement af over de visie en missie voor de komende jaren. Tegelijkertijd wordt de nieuwe internetsite gelanceerd.

Deze zaken visualiseren alle veranderingen van de afgelopen jaren binnen het World Fashion Centre. Als grootste blikvanger zal het nieuwe logo boven de Main Entrance maandag 15 Januari 2007 om 15.30 uur onthuld worden.

Tijdens een presentatie zal directeur Edwin Denekamp deze volgende stap in de verdere ontwikkeling van het World Fashion Centre toelichten. Hierin staan dienstverlening, een pro actieve benadering centraal, ook de nieuwe internet site met al haar mogelijkheden voor huurders en bezoekers maakt hiervan deel uit.

De nieuwe stijl is onderdeel van het project waarin in 2008 het veertig jarig bestaan gevierd wordt van het World Fashion Centre.

Uitnodiging

Datum             :           maandag 15 januari 2007
Tijd                  :           15.30 uur
Locatie            :           World Fashion Centre – centrale hal

 

 

ingezonden mededeling
Sinterklaas en Irene Moors in WFC

Op zaterdag 2 december vindt voor de eerste maal Het Grote Sinterklaas Festijn plaats met een surpriseparty voor Sinterklaas in WFC Beursplaza te Amsterdam. Tijdens twee voorstellingen zal Irene Moors met Bob de Bouwer en meer dan 30 pieten, danseressen een show met zang en dans neerzetten.

Dit anderhalf uur durend feest met zang, dans, spanning en humor in een ouderwets gezellige Sinterklaassfeer is speciaal doordat alle kinderen bij de show betrokken worden. De pieten hebben alles geregeld voor dit surprisefeest ter ere van Sinterklaas. Zij hebben Irene Moors gevraagd dit festijn te presenteren en de band, het ballet en de artiesten staan klaar om op te treden!

Het Grote Sinterklaas Festijn
Zaterdag 2 december 2006
WFC Beursplaza – Amsterdam
Entree : Eur. 17,50, Eur 20,00, Eur 22,50 (excl. Reserveringskosten)

Aanvang show 1 : 13.30 uur
Aanvang show 2 : 15.00 uur

De kaartverkoop is inmiddels gestart. Voor meer informatie, kijk op www.hetgrotesinterklaasfestijn.nl of bel 020-5110118
Het Grote Sinterklaas Festijn wordt mede mogelijk gemaakt door het World Fashion Centre, Plaat Standbouw, Jac van der Veen Licht & Geluid en Lady Talk

20 november 2006

 

ingezonden mededeling
Twee succesvolle dagen voor de PR bureaus in het World Fashion Centre

Verschillende PR bureaus, gevestigd in het World Fashion Centre, openden woensdag 25 en donderdag 26 Oktober j.l. zijn deuren voor de pers- en presentatiedagen. Een initiatief van PR bureau SoPr, waar onder andere ook Jos Bles en Fresh Communications aan deelnamen. Drukke dagen voor de PR bureaus; diverse stylisten van vooraanstaande magazines kwamen niet alleen de nieuwste collecties van voorjaar/zomer 2006 bekijken, maar ook alvast de kleding reserveren voor de mode-shoots van het komende seizoen.

“Vandaag zijn we al bezocht door Cosmopolitan, Elegance en Celebrity, maar morgen verwachten we ook nog onder andere Elle Girl en Hitkrant,” zegt Karianne Kraaijestein van Fresh Communications. “Het is zeker een drukke dag”. 

Ook bij Jos Bles liep het storm. “Het was heel erg druk vandaag. Er waren heel veel stylisten, verschillende bladen en ook de nieuwe showroom werd erg druk bezocht ”, aldus een medewerkster van Jos Bles.

Initiatiefneemster Odette Schoonenberg van So PR kon de opendagen in simpelweg één woord beschrijven: “Fabulous”!
Amsterdam, 27 Oktober 2006

 

ingezonden mededeling
Najaarseditie van Stoffenpremičre weer bijna in het vizier

Dinsdag 10 en woensdag 11 oktober 2006 zal de najaarseditie van de Stoffenpremière weer plaatsvinden in de beurshal van het World Fashion Centre te Amsterdam. Op deze vakbeurs, waar agenten samen komen met confectionairs, groothandelaars in stoffen en kleding en (groot)winkelbedrijven, worden de nieuwste collecties modestoffen en fournituren geshowd.

Vooraanstaande agenten, aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Kleding- en Textielagenten/Importeurs (NVKT), zullen volop aanwezig zijn. Bekende namen zoals Amfitex, Bruggen & Bröcker, Engelander & Snel en Koot tonen hun collecties, maar ook nieuwe agenten zoals Deknofa en Van Gerwen Nederland BV laten dit keer zien wat ze in huis hebben.

De entree van de beurs is vrij toegankelijk voor bezoekers, werkzaam in de (kleding)confectie of in de stoffenbranche.

Stoffenpremière
10 & 11 Oktober 2006
WFC Beursplaza – Amsterdam
09.30 – 17.30 uur
Toegang gratis
www.stoffenpremiere.nl

 

ingezonden mededeling
Label Expo verrast wederom

Zowel exposanten als bezoekers waren zeer te spreken over de derde editie van de jongste modevakbeurs in het hart van de Nederlandse mode; het World Fashion Centre in Amsterdam. De modebeurs zag er heel professioneel uit en het was prima geregeld! Dit was het algemene geluid onder de exposanten en bezoekende detaillisten.

Over de twee dagen verspreid waren er 1.690 bezoekers waarvan 1.478 retail gerelateerd, vooral de maandag is goed bezocht.

Ook nu stonden de enthousiaste exposanten klaar met nieuwe bruisende collecties voor volgend jaar zomer. We kunnen met zekerheid zeggen dat de beurs goed heeft gedaan voor de exposanten en hun verkoop.

In de ontvangsthal bedolven met vlinders vond onze modeshow drie keer op een dag plaats, hier presenteerden 10 merken een gedeelte van de collecties. Verder werd men in de ontvangst hal verrast met een champagnebar en waren de bezoekers dol op de populaire chocoladefonteinen.

Label Expo is natuurlijk de vakgerichte beurs voor de detaillist en modeprofessional die alle kansen voor zich heeft om verder te groeien.

De vierde editie van Label Expo gaat een spectaculaire beurs worden, we zien jullie daarom graag eind Januari 2007 terug. Want het World Fashion Centre blijft de ‘One Stop Fashion Hub’!

4 augustus 2006

 

 

ingezonden mededeling
Veiling voor het goede doel op Label expo!

2bDifferent projects presenteert Home of Hope (zondag 29 januari- dinsdag 31 januari)

Op Label Expo organiseren wij een veiling voor de 2bdifferent projecten Circa 10 BN'ers krijgen een T-shirt en maken hiermee hun eigen creatie. Deze T-shirts worden geveild en de opbrengsten komen ten goede aan Home of Hope! Binnen een maand hopen we de van de tien t-shirts zeefdrukken te maken en deze te verkopen bij grote kledingwinkels en/of –ketens.

De beurs Label Expo vindt plaats van zondag 29 januari t/m dinsdag 31 januari a.s. in het World Fashion Centre (WFC) Koningin Wilhelminaplein 13 te Amsterdam.

Openingstijden elke dag van 10.00 - 18.00 uur.

Beursdag 1 – zondag 29 januari

09.00 uur Beurs open voor exposanten
10.00 uur Beurs open voor bezoekers
11.00 uur Modeshow
12.00 uur Trendpresentatie door Charlotte Bik
12.30 uur Modeshow
13.30 uur Modeshow
14.00 uur Presentatie Home of Hope / aanvang beschilderen T-shirts door BN'ers
15.30 uur Modeshow
16.00 uur Veiling Home of Hope
17.00 uur Optreden Relax (o.v.b.)
18.00 uur Einde

Beursdag 2 – maandag 30 januari
09.00 uur Beurs open voor exposanten
10.00 uur Beurs open voor bezoekers
11.00 uur Modeshow
13.00 uur Modeshow
15.00 uur Modeshow
16.30 uur Modeshow
18.00 uur Einde

Beursdag 3 – dinsdag 31 januari
09.00 uur Beurs open voor exposanten
10.00 uur Beurs open voor bezoekers
11.00 uur Modeshow
13.00 uur Modeshow
15.00 uur Modeshow
16.30 uur Modeshow
18.00 uur Einde

www.labelexpo.nl
27 januari 2006

 

 

ingezonden mededeling
Ondernemersdag milieu en sociaal verantwoorde kledingproductie

‘Het is groen en het zou wel eens het nieuwe zwart kunnen worden,' is de slogan voor de branchebrede ondernemersdag van komende 18 oktober. Het is voor het eerst dat in Nederland een breed opgezette bijeenkomst zal plaatsvinden om kennis en ervaringen uit te wisselen over milieu en sociaal verantwoorde kledingproductie.

De dag geeft antwoord op vragen als: welke initiatieven bestaan er, wat kunnen ondernemers doen en welke organisaties kunnen daarbij ondersteuning bieden. De ondernemersdag is een initiatief van ontwikkelingssamenwerkingsorganisatie ICCO in samenwerking met de brancheorganisaties Modint, Mitex en MKB Nederland.

Binnen het afwisselende programma vertellen managers van aansprekende merken als Nike , Gsus en Kuyichi over hun inspanningen om tot verantwoorde kledingproductie te komen. Ook de consument komt aan het woord over zijn houding ten opzichte van verantwoorde kleding. En Patrick Appels van Future Point belicht met woord en beeld de trends waar de branche rekening mee moet houden.

De slogan ‘Het is groen en het zou wel eens het nieuwe zwart kunnen worden,' is dit jaar in verschillende variaties in de media geweest, waaronder New York Times, LINK en de Volkskrant. De slogan verwijst naar de wereldwijd opkomende trend in de kledingsector om op transparante wijze de arbeidsomstandigheden in productielanden te verbeteren en de ecologische impact van de productie, waaronder de katoenteelt, te beperken.

Aanmelding staat open voor alle ondernemers uit de modebranche, van groothandels tot modemerken tot winkeliers.

Wanneer? Dinsdag 18 oktober 2005, van 14:00 tot 17:15 uur
Waar? World Fashion Centre Beursplaza, Amsterdam

Voor meer informatie, het volledige programma en voor aanmelding kunt u terecht op: www.hetisgroenenhet.nl .
14 september 2005

 

ingezonden mededeling
Volgende Label Expo groeit

a het succes van de eerste edities zijn de voorbereidingen in volle gang voor de komende editie. De nieuwe Nederlandse modebeurs, die zich richt op herenmode, trendy jeans en luxe damesmode binnen het midden en middenhoog segment heeft door de stroom van positieve reacties besloten om nog grootser uit te pakken. In vierkante meters denkt de organisatie aan een ruime verdubbeling.

Het concept werd tijdens de eerste editie van Label Expo MEN & WOMEN als verfrissend en kwalitatief hoogstaand ervaren. Hierdoor waren de bezoekers en exposanten onder de indruk van de sfeer en uitstraling van beide beurzen. Dat heeft geresulteerd in toezeggingen van een groot aantal exposanten, om ook de komende editie deel te nemen aan de beurzen.

De organisatie heeft er voor gekozen om Label Expo MEN & WOMEN samen te voegen tot één grote beurs, waarbij de bestaande beursvloer uitgebreid wordt door onder andere gebruik te maken van het parkeerdek. Naast Label Expo MEN & WOMEN zal de beursvloer ook dé locatie worden voor een nieuwe Label Expo beurs; Label Expo JEANS & STREETWEAR. Deze beurs geïnspireerd op Floor 9 van Fashion Garden zal plaats bieden aan diverse jeans en streetwear merken.

Naast een keur aan fraai ingerichte stands, waarin talloze merken hun allernieuwste collecties presenteren, kunnen de bezoekers weer genieten van luxe lounge-area's en verfrissende modeshows. Met maar liefst vier shows per dag tonen professionele modellen de laatste modetrends aan het aanwezige publiek. Deze shows, waarin weer de collecties van diverse labels worden gepresenteerd, geven de bezoekers goede impressie en trend info van het modebeeld Winter 2006.

De organisatoren willen door het gebleken succes in de toekomst onder de noemer van Label Expo nog meer mode evenementen organiseren voor andere groepen binnen de mode. Hierbij wordt onder andere gedacht aan Accessoires en Kinderkleding.

De data voor de volgende edities:
Label Expo JEANS & STREETWEAR 22 en 23 januari 2006
Label Expo MEN & WOMEN 29, 30 & 31 januari 2006

www.labelexpo.nl
30 augustus 2005

 

ingezonden mededeling
Eerste Label Expo Accessories in 2006

De eerste editie van Label Expo ACCESSORIES gaat plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2006. De nieuwste accessoirebeurs, Label Expo ACCESSORIES, georganiseerd door het World Fashion Centre zal, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, niet plaatsvinden van 28 t/m 30 augustus a.s. De eerste editie van de beurs wordt één seizoen uitgesteld. De reden voor dit uitstel is dat er naar mening van de organisatie in één seizoen niet teveel nieuwe beurzen moeten komen om het voor de detaillist overzichtelijk te houden. Er zijn nu al twee nieuwe beurzen met succes door het World Fashion Centre onder de naam Label Expo georganiseerd en gepresenteerd. De derde beurs onder deze noemer; Label Expo ACCESSORIES, zal dus nog even op zich laten weten, maar zal volgend seizoen zeker plaats vinden.

Eerste editie Label Expo Women succesvol

Met veel succes is de Label Expo WOMEN zondag 31 juli j.l van start gegaan. Deze nieuwe Nederlandse modebeurs, die zich richt op luxe damesmode binnen het midden en middenhoog segment, is met recht een unicum te noemen. De reacties van zowel de exposanten als de bezoekers waren dan ook uitermate enthousiast te noemen. In het wervelende, recentelijk geopende WFC Beursplaza van het World Fashion Centre te Amsterdam, heeft zondag 31 juli & maandag 1 augustus j.l. de eerste editie van Label Expo WOMEN plaatsgevonden. Deze Label Expo WOMEN, die de perfecte aanvulling vormt op reeds bestaande beurzen, richt zich uitsluitend op damesmode uit het midden tot middenhoog segment. De organisatie van deze exclusieve beurs, die ontstaan is uit een samenwerkingsverband tussen het World Fashion Centre en inkooporganisatie Intres, kijkt dan ook vol trots terug op de zeer succesvolle start van dit nieuwe evenement. Naast een keur aan fraai ingerichte stands, waarin talloze merken hun allernieuwste collecties presenteerden, kon de bezoeker tevens genieten van luxe lounge-arrea's en verfrissende modeshows. Met maar liefst vier shows per dag toonden professionele modellen de laatste modetrends aan het aanwezige publiek. Deze shows, waarin de collecties van diverse labels werden gepresenteerd, gaven de bezoeker zo mogelijk een nog betere impressie van het modebeeld voorjaar/zomer 2006. 

De organisatie van deze inspirerende shows lag in handen van HV Productions Int. uit Eindhoven. De ruim duizend bezoekers die gedurende deze twee dagen de Label Expo WOMEN hebben bezocht, reageerden vol lof over dit initiatief. Niet alleen de presentatie en organisatie werden enthousiast bij het publiek ontvangen, maar ook de locatie - midden in het hart van het Nederlandse modelandschap - werd door velen ervaren als uitermate plezierig. Nu al heeft het merendeel van de exposanten hun toezegging gedaan om ook in de toekomst deel te nemen aan deze beurs.

Labels die dit maal nog een afwachtende houding hadden aangenomen, hebben zich gedurende het evenement aangemeld voor deelname aan de tweede editie van Label Expo WOMEN, die komend voorjaar zal plaatsvinden. Kortom: een zeer succesvol evenement dat een belangrijke plaats in zal gaan nemen binnen de Nederlandse modewereld.

www.wfcbeursplaza.nl/album
9 augustus 2005

 

ingezonden mededeling
Positieve start WFC Beursplaza


De nieuwste aanwinst van het World Fashion Centre, WFC Beursplaza, is zondag officieel geopend door Laetitia Griffith, wethouder Economische Zaken van Amsterdam, en ontwerper Rodrigo Otazu.

Na toespraken van Edwin Denekamp, algemeen directeur van het WFC, Laetitia Griffith en Joop Lelieveld, directeur van bouwbedrijf Midreth, werd WFC Beursplaza onder toeziend oog van meer dan 500 gasten op knallende wijze geopend door Leatitia Griffith en Rodrigo Otazu, waarna iedereen van een spectaculaire show kon genieten.

Het einde van deze spectaculaire show was tevens het begin van Label Expo MEN - SUMMER 2006. Bijna 50 stands van diverse merken van binnen en buiten het World Fashion Centre presenteren hun nieuwste collecties op de nieuwe beursvloer. Gedurende de dag is er 2 maal een modeshow gepresenteerd, waar professionele modellen gelopen of gedanst de nieuwste collecties van diverse merken showen. De dag werd afgesloten met een fantastisch optreden van de complete Jan Rietmanband.

Reactie van Henk Havinga, directeur Mode/Textiel bij Intres: ‘ Het WFC heeft het goede voorbeeld van ondernemersschap gegeven. “ De aanhouder wint” gaat hier voor meer dan 100% op.’ Met deze nieuwe beurslocatie heeft de modebranche er een mooie nieuwe plaats bij waar men goed zaken kan doen. De centrale hal en de beurshallen zijn chique en modieus geworden en trekken het gehele WFC op een hoger plan.

www.wfcbeursplaza.nl
18 juli 2005

 

 

Nieuwe vakbeurs zeker van start

Voor een selecte groep van modejournalisten hebben het World Fashion Centre (WFC) en Intres de zekere start van een nieuwe modevakbeurs aangekondigd. Enkele weken geleden werd nog champagne gedronken vanwege het bereiken van het hoogste punt van de recent ontstane beursvloer waarin dit event gaat plaatsvinden en vandaag stroomde het bubbelende vocht opnieuw.

Het persbericht opent met de aankondiging van heren- en damesbeurzen van Intres in het WFC, maar tijdens de persconferentie nuanceert Intres directeur Henk Havinga deze stelling. "De beurs is eigendom van het WFC. Wij vervullen alleen een ondersteunende rol. De beurs moet een ontmoetingsplaats worden voor alle deelnemers in de modebranche. "

"Geluiden uit de branche hebben ons duidelijk gemaakt dat er behoefte is aan een ontmoetingsplaats dichterbij. Je ziet nu een stroom van Nederlandse bezoekers richting de buitenlandse beurzen gaan," aldus Tino Exposito, commercieel directeur van het WFC.

De eerste vakbeurs opent de deuren op 25 en 25 juli en het thema is mannenmode. Een week later, tegelijkertijd met de Modefabriek, is de beurt aan het vrouwelijk equivalent. In eerste instantie worden twee vakbeurzen per jaar gehouden. Wanneer de beschikbare ruimte onverhoopt tekortschiet, wordt uitgeweken naar het achterliggende parkeerdek waarop tenten kunnen worden geplaatst."We mikken niet op 70 duizend bezoekers zoals Bread & Butter dat weet binnen te halen, maar als we alle 1500 parkeerplaatsen gevuld zien, is het goed," zegt Exposito. De toegang voor bezoekers is gratis. De standkosten variëren maar er zijn verschillende prijstarieven.

De eerste gedachte was om ook de standhouders kosteloos te huisvesten. "Om de drempel zo laag mogelijk te houden wilden we de leveranciers eerst gratis toegang geven," zegt Havinga, "maar dit zou een lowbudget service verlening betekenen en we wilden toch een professioneel georganiseerde vakbeurs neerzetten. Met meer service en kwaliteit en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan."

Over de naam van de twee keer twee weekenden modevakbeurs per jaar wordt nog druk overlegd. Daarom is ook het logo nog niet gepresenteerd, dit wordt over veertien verwacht. De wellicht voor de hand liggende titel 'Amsterdam Fashion Week' is al in gebruik, maar wie weet is 'Ten Days of Dutch Design' een optie.

www.wfc-beursplaza.nl
11 maart 2005

 

ingezonden mededeling
Hoogste punt WFC Beursplaza bereikt

In deze tijd, waarin het economisch slecht gaat, heeft het World Fashion Centre toch het vertrouwen om te investeren in een grote verbouwing. Op dit moment is de bouw van WFC Beursplaza in volle gang.

Vrijdag 25 februari j.l. heeft WFC Beursplaza zijn hoogste punt bereikt. Dit hoogtepunt heeft het World Fashion Centre dan ook niet ongemerkt voorbij laten gaan. Tijdens de feestelijkheid waren diverse huurders van het WFC, goede relaties van het management, de pers en betrokken partijen van de bouw van WFC Beursplaza aanwezig.

Na de ontvangst met koffie en thee en het aansnijden van de taart in het restaurant in de centrale hal werd men via de roltrap naar de 1e etage begeleid. Door het volgen van het rood/witte markeerlint kwam iedereen uiteindelijk op het dak van de parkeergarage uit.

Op het dak van de parkeergarage was de rode loper uitgelegd en stond de champagne al klaar. Na een toespraak van de Commercieel Directeur, Tino Exposito, werden de Nederlandse vlag en de WFC vlag door de Algemeen Directeur van het WFC, Edwin Denekamp, en de Facility Manager, Ramon Beckers samen met de aannemer en uitvoerder van Bouwbedrijf Midreth gehesen.

Om het officiële gedeelte feestelijk af te sluiten werden er na het hijsen van de vlaggen ruim 300 ballonnen uit een 8 meter hoge champagnefles losgelaten. Tot slot was er een borrel in het café in de centrale hal.

www.worldfashioncentre.nl
1 maart 2005

 

ZI-ZO opent in WFC

Sinds 1 november 2004 is ZI-ZO B.V. gevestigd in het World Fashion Centre Amsterdam. In showroom 4.04.03 op de vierde verdieping van Fashion Garden zal ZI-ZO B.V. het gelijknamige merk gaan verkopen.

ZI-ZO B.V. is gespecialiseerd in damesbroeken en levert al 13 jaar broeken volgens eigen ontwerp. Door deze specialisatie is ZI-ZO in staat om kwaliteit te leveren uit het bovensegement van de markt. De pasvorm is een erg belangrijk onderdeel voor het comfort en is gericht op de Nederlandse vrouw

De ZI-ZO collectie komt vier maal per jaar uit met nieuwe modellen, waarbij de trends die tijdens het seizoen lopen, uit voorraad leverbaar zijn. Door het succes van de collectie damesbroeken heeft ZI-ZO sinds kort een nieuwe lijn geïntroduceerd. Deze nieuwe naam bestaat uit een rokken collectie!

www.zi-zo.nl
2 november 2004

 

Eric van Beijnum weg als directeur WFC

Eric van Beijnum is met ingang van deze maand niet meer in dienst als directeur van het World Fashion Centre. Tijdens gesprekken tussen de heer van Beijnum en de aandeelhouders en een recent gehouden aandeelhoudersvergadering, is een onoverbrugbaar verschil van inzicht gebleken in de wijze waarop de bedrijfsvoering diende plaats te vinden. De heer Edwin Denekamp vult zijn plaats binnen de directie in.

De wijziging in directie zal geen invloed hebben op het beleid en de dagelijkse gang van zaken. De aanspreekpunten van het managementteam, bestaande uit Ramon Beckers voor Facilitaire zaken, Trudy Raats voor administratieve en financiële zaken en Tino Exposito voor commerciële en algemene zaken blijven de personen, waar men als gebruikelijk contact mee kan opnemen.

www.worldfashioncentre.nl
18 oktober 2004

 

Erny van Reijmersdal naar showroom in WFC

Erny van Reijmersdal zal vanuit een nieuw te bouwen showroom op de tiende verdieping van de eerste toren in het World Fashion Centre zijn collecties gaat presenteren.

Een reis door de tijd en door continenten inspireerde Erny van Reijmersdal voor zijn eerste collectie onder eigen naam. Erny van Reijmersdal sloot de academie voor beeldende kunsten succesvol af en begon zijn creatieve weg als beeldend kunstenaar. Aansluitend was hij een kleine twintig jaar mede verantwoordelijk voor de collecties van Pauw . Met zijn eigen collectie geeft hij een duidelijke visie op de vrouwenmode voor voorjaar- zomer 2005.

Compromisloos en gedreven ontworpen voor een vrouw die zichzelf, ongeacht haar leeftijd, intelligent en modern weet te presenteren. Luxor in de jaren ‘20, het Cannes van de jaren ‘30 en Marrakech in de sixties. Het zijn de klassieke, filmische tijdsbeelden die een invulling geven aan traditionele thema’s als koloniaal, maritiem en etnisch.

De collectie is opgebouwd als een complete garderobe. In de breedte verdeeld over de verschillende thema’s, waarbij elk thema nog eens is onderverdeeld in ‘Upperdeck’ en ‘Underdeck’. Met andere woorden, voor elke gelegenheid tijdens een imaginaire reis is er een passende outfit samen te stellen, inclusief bijpassende accessoires. Bovendeks staat voor ‘clean sophisticated’ waar benedendeks voorziet in ‘doorleefd casual’. Het unieke van de collectie zit echter in het mixen van de verschillende niveaus. Nog actueler wordt het wanneer ook de verschillende thema’s met elkaar worden gecombineerd. Een vanzelfsprekende cross-over die persoonlijkheid geeft aan de outfit en, belangrijker, aan de draagster.

Naast de genoemde thema’s is er een businessgedeelte opgenomen in de collectie. Niet ‘strictly business’, maar zakelijke items die met een zelfde vanzelfsprekendheid de combinatie met de andere groepen aangaan.

Het doel van Erny van Reijmersdal is niet het dicteren van zijn combinaties. Al werkend stelt hij zich een vrouw voor die reizend haar garderobe verzamelt. Uiteindelijk gekleed in souvenirs van verschillende bestemmingen. Niet de ultieme eindbestemming, maar: ‘the journey is the destination!’

www.worldfashioncentre.nl
4 oktober 2004

 

Dine 'n' Dance in het World Fashion Centre

World Fashion Centre deelt u met trots mede, dat de allereerste voorjaars collectie van Dine 'n' Dance vanaf 15 november in het WFC Amsterdam wordt gepresenteerd.

Dine 'n' Dance staat voor exclusieve mode high-lights met een touch van glamour. Een hoogwaardige collectie die uit shirts, blouses en accessoires bestaat. Designer Christoph Irnich geeft Dine 'n' Dance flair door blouses en topjes net even meer details te schenken dan normal. De getailleerde vorm zorgt voor een elegante sexy-look.

Dine 'n' Dance is te bezichtigen in de 1e toren op de tiende verdieping, ruimte 11. De Nederlandse vertegenwoordiging wordt verzorgd door Rutger Meijerink.

Het management van het World Fashion Centre is zeer verheugd met de komst van Dine 'n' Dance. Door de komst van nieuwe merken blijft het aanbod van merken en bedrijven binnen het World Fashion Centre groeien.

Voor afspraak of informatie:
Dine 'n' Dance
Rutger Meijerink
Tel: 020-6150826
Fax: 020-6152320
www.dine-n-dance.com

4 oktober 2004

 

 

Bouw nieuwe beurshal WFC van start

De bouw van de eerder dit jaar angekondige nieuwe beurshal van het World Fashion Centre in Amsterdam start in augustus. Onder de naam WFC Beursplaza fungeert deze nieuwe hal vanaf juli 2005 als multifunctionele evenementenhal. De nieuwe hal verrijst bovenop de centrale hal, tussen de huidige torens 1 en 2, wordt zes meter hoog en krijgt een totale oppervlakte van 3.500 vierkante meter. In samenwerking met het Amsterdam Fashion Square (AFS), de huurdersvereniging en individuele huurders worden hier voortaan verschillende modebeurzen georganiseerd. Het is ook mogelijk dat organisatoren van beurzen en andere evenementen gebruik maken van de nieuwe hal.

Uit een vorig jaar door de Universiteit van Amsterdam uitgevoerd onderzoek blijkt dat detaillisten behoefte hebben aan een locatie waar beurzen plaatsvinden en waar op grote schaal collecties bekeken kunnen worden. Dit wordt mogelijk gemaakt met de komst van WFC Beursplaza, waardoor er binnen het World Fashion Centre een combinatie komt van permanente showrooms en tijdelijke beursruimte, ruimte voor modeshows en andere mode evenementen.

Met de realisatie van WFC Beursplaza een totale investering van meer dan 6 miljoen euro gemoeid. Met deze investering willende de eigenaren van het centrum benadrukken dat zij het modeconcept van het centrum volledig ondersteunen.

www.worldfashioncentre.nl
3 augustus 2004

 

Boijenk Modegroep verlengt huurcontract WFC

Het World Fashion Centre Management is trots te mogen mededelen dat de Boijenk Modegroep zijn huurcontract dat eind 2004 afloopt met vijf jaar heeft verlengd.

De heer Menno van Gelder, adjunct directeur van de Boijenk Modegroep, verwoordt het als volgt: "De firma Boijenk is altijd een groot voorstander geweest van het World Fashion Centre. Ook op momenten dat andere bedrijven daar niet meer van overtuigd waren en vertrokken. De afgelopen periode blijkt dat onze visie toch de juiste geweest is. We zien een hernieuwde interesse vanuit de modewereld voor het World Fashion Centre door zowel agenten als de detaillist. Het management doet zijn best en we zien dat het zijn vruchten afwerpt. Uiteindelijk is de detaillist gebaat bij één locatie voor zijn inkopen."

www.boijenk.nl
6 april 2004

 

Rossi Holding met nieuwe showroom in WFC

Op 1 april heeft Rossi Holding B.V. de deuren van haar nieuwe showroom geopend. In de nieuwe showroom wordt op de tweede verdieping in de Fashion Garden de collectie van Geisha Jeans,een uitgebreide jassen collectie van het merk Spoon en een uitgebreide collectie tops van het merk Paisely gepresenteerd.

Het snelgroeiende jonge damesmerk Geisha Jeans met o.a. jeans, broeken en blazers heeft haar succes mede te danken aan haar uitstekende pasvorm en prijs/kwaliteitsverhouding.

De jassencollectie van Spoon zal bestaan uit veel wollen / tweed mantels en jacks. Daarnaast ook veel canvas en uitgewerkte nylon modellen.

www.worldfashioncentre.nl
6 april 2004

 

World Fashion Centre investeert in inkopende winkelier

's Werelds grootste modecentrum gaat uitbreiden. Er wordt een nieuwe beursruimte toegevoegd, dat ruimte biedt aan een 'kick off the season' of ander mode evenement. Maar bovenal is de uitbreiding bedoeld om het bezoek voor inkopende winkeliers aantrekkelijker te maken en efficiënter.

"Inkopen moet leuker worden voor de detaillist," vindt Tino Exposito, commercieel manager van het World Fashion Centre (WFC) in Amsterdam. "Maar dat mag niet worden verward met 'funshoppen'. Dat doen consumenten. En voor dat soort fun hebben onze bezoekers absoluut geen tijd. De inkopende ondernemer wil zijn inkoopmoment plezierig, maar efficiënt gebruiken."

Wat wil het WFC in de toekomst gaan oden om een frequenter bezoek van modewinkeliers te generen en tegelijkertijd de inkoop voor de detaillist in het mode inkoopcentrum aantrekkelijker te maken? Eric van Beijnum is managing director en hij licht een tipje van de sluier op.
"Het WFC wil in de toekomst uitbreiden. Boven op de centrale hal zal in 2004 een nieuwe beursruimte van 3,5 duizend m² verrijzen. Deze ruimte zal onder andere plaats bieden aan een grote preview-beurs voor in het verkoopseizoen, een 'kick off the season'. Tegelijkertijd zijn showroomhouders ook zelf actief in het aanbieden van hun nieuwe collecties. Op deze manier wordt in een korte periode een veel groter aanbod geboden, en dat maakt het bezoek voor inkopende winkeliers aantrekkelijker en efficiënter."

"Op andere momenten kan dezelfde hal worden gebruikt om er verschillende andere activiteiten in te organiseren. Ik denk aan mode gerelateerde evenementen en speciale beurzen voor de diverse segmenten, zoals bijvoorbeeld jeans."

Eric van Beijnum viert dit jaar zijn 12,5 jaar verbondenheid met het World Fashion Centre. In die periode heeft hij vele veranderingen meegemaakt. "Toen ik hier begon als financieel directeur was er geen leegstand en zelfs een wachtlijst. Het is bekend dat dat inmiddels is veranderd. Enkele jaren geleden zijn we, om de toen bijna structurele leegstand weg te werken - een gebouw moet toch rendabel zijn - iets te weinig kritisch geweest. Dat werkt misschien voor de korte termijn, maar niet voor de lange termijn. Daarom zijn we daarop teruggekomen. We willen uitsluitend aanbieders uit de mode segmenten. De service van het centrum bestaat toch uit het aanbod van confectieleveranciers die zijn verdeeld over de verschillende segmenten."
De commercieel manager wil daar graag een toelichting op geven. Exposito: "We willen een bepaalde kwaliteit aanbieden aan de inkopende winkeliers. Dat betekent behalve een duidelijke verdeling van de verschillende segmenten, ook dat de leverancier een bepaalde kwaliteit levert.
"Het algemene beeld over het WFC was dat er niet in werd geïnvesteerd. Vijf jaar geleden was dat inderdaad zo. De toenmalige Zweedse eigenaren sluisden de omzet naar het eigen land en investeerden niet in het centrum in Amsterdamse. Die periode heb ik als zeer frustrerend ervaren," herinnert Van Beijnum zich. "In januari 2000 hebben de Zweedse eigenaren de aandelen van het WFC overgedragen aan Nederlandse partijen, die het roer omgooide. Sinds 2003 is het WFC eigendom van een Zwitsers conglomeraat, dat aan de familie Swarovski is gelieerd. Nu zien wij de toekomst rooskleurig tegemoet. Er worden investeringen gedaan, die tot doel hebben het bezoekersaantal omhoog te brengen."

De duidelijkste veranderingen die Van Beijnum en Exposito op het gebied van inkopen hebben gesignaleerd zijn de momenten waarop de collecties verschijningen en de rol van de agent die is veranderd.
"Het oer-beroep van agent dat is aan het uitsterven," denkt Tino Exposito. "Zo'n
tien jaar geleden had een agent tweemaal per jaar een inkoopmoment. In die periode had hij het druk met winkeliers die de seizoenscollectie aan het inkopen waren. Inmiddels zijn er meer inkoopmomenten. Er zijn bedrijven die 4,6,8 of zelfs 12 collecties per jaar brengen, want de consument en daarom de winkelier, vraagt steeds om meer. We zijn echt onderhevig aan de zapp-cultuur. Er moet heel snel ingesprongen worden op de trends van de dag."
"Onder invloed van de internationalisering hebben we agenten zien verdwijnen omdat labels de distributie in eigen hand namen. Overigens zie je nu langzamerhand weer nieuwe agenten opduiken, omdat onder invloed van de recessie een agent op commissie basis commercieel weer voordeliger is voor een leverancier," vult Eric van Beijnum aan. De algemeen directeur meent dat het verdwijnen van de agent mede het gevolg is van de opmars van de computer. "Winkeliers zien in hun computer nu in één oogopslag welke merken het meest winstgevend zijn geweest. Hierdoor zijn de minder sterke labels uit de winkels verdwenen. Dit heeft invloed op de activiteiten van agenten. Zij zullen meerdere merken, en dan bij voorkeur de sterkere, gaan vertegenwoordigen. "

Het World Fashion Centre is iedere dag geopend om de winkelier volop tijd te geven die veelvuldig verschijnende collecties in te kopen. Al of niet bij een zelfstandig agent. Het Amsterdamse modecentrum is overigens het enige modecentrum ter wereld dat deze dagelijkse openingstijden hanteert en is daarmee, in deze categorie, de grootste ter wereld.

uit FashionUnited Vakblad, februari 2004

 

Collection Previews goed bezocht

Eind januari vond in het WFC de tweede editie van de Collection Previews plaats. Het evenement, dat twee dagen duurde, werd druk bezocht. Het bestuur van AFS kijkt terug op een geslaagd evenement en zal bij de organisatie van de Collection Previews komende zomer de formule verder aanscherpen.

De meerderheid van de showrooms was geopend. De Collection Previews werden bezocht door enkele honderden detaillisten vooral uit de damessector. Op de zondagmiddag (25 januari) werd in de centrale hal van het WFC een champagne borrel georganiseerd. Dat was een goed moment om de reacties te peilen. Zowel showroomhouders als bezoekers waren overwegend positief over de organisatie, de opkomst en de nieuwe contacten die zijn gelegd. Het evenement werd afgesloten met een optreden van pianovirtuoos Jan Vayne.

Het bestuur van AFS heeft inmiddels besloten de volgende editie van de Collection Previews op 25 en 26 juli 2004 te organiseren. Dat is voor de organisatie grote uitdaging, aangezien beurzen en open dagen in de zomermaanden meestal minder goed worden bezocht. Om de Collection Previews voor alle partijen aantrekkelijk te maken zal de formule daarom verder worden aangescherpt.

www.worldfashioncentre.nl
4 februari 2004

 

WFC previewdagen op 25 en 26 januari

Tijdens de previewdagen op 25 en 26 januari in het WFC kunt u de wintercollecties 2004/2005 alvast bekijken. MAC toont naast de collectie voor uitlevering juli augustus en september ook de hoogzomercollectie voor uitlevering mei. In deze collectie is er naast goeie felle kleuren veel aandacht voor varianten in linnen en nieuwe denimwassingen!

Tevens wordt de MAC-herencollectie getoond tijdens het 10-jarig jubileumfeest van For Fellows in Amstelveen. Dit feest wordt eveneens gehouden tijdens de prviewdagen op 25 en 26 januari.

20 januari 2004
www.mac-mode.nl
www.forfellows.nl

 

WFC in Zwitserse handen

Vastgoedtycoons Willem Endstra en Klaas Hummel hebben drie van de vier torens en de garage van het modecentrum verkocht aan vier Zwitserse vastgoedbeleggers. Dat meldt het Parool deze week. Over de prijs zou geen van beide partijen iets kwijt willen, maar in de Amsterdamse krant wordt uitgegaan van ten minste 145 miljoen euro. Endstra en Hummel kochten het complex drie jaar geleden voor circa 99 miljoen euro.

Met de verkoop verwerven de Zwitsera ruim tachtigduizend vierkante meter kantoorvloer in torens 1, 2 en 4 en de parkeergarage. De vierde toren (de KLM-toren) blijft buiten de overeenkomst. Die is in handen van ING.

Nadat steeds meer kantoorruimte en showrooms leeg kwamen te staan is het World Fashion Center is door Endstra en Hummel de afgelopen jaren voor circa dertien miljoen euro opgeknapt. Onder meer de gevel en de showrooms kregen een opknapbeurt en de garage werd fors uitgebreid.

De leegstand van het complex is door de verbouwing van ongeveer twintig procent gedaald tot beneden de acht procent.

De kopers zijn holdings van vier Zwitserse families. De groep, die voorlopig anoniem wil blijven, wil zijn vastgoedportefeuille in Nederland fors uitbreiden.

Endstra trekt zich na de overeenkomst helemaal terug uit het modecentrum. Klaas Hummel zal, samen met Eric Van Beijnum, de directie over het complex blijven voeren.
<Het Parool>

19 juni 2003

 

Kinderopvang in het WFC

Het is er definitief van gekomen, ouders die in het World Fashion Centre werken, of die zaken doen met een bedrijf in het complex, kunnen hun kinderen met een gerust hart meenemen en achterlaten bij de kinderopvang.

Op 26 mei opent CompaNanny de deuren van haar kinderdagverblijf op de tweede verdieping in toren 1 van het World Fashion Centre. Bij CompaNanny wordt niet gedacht vanuit de kinderopvangorganisatie maar vanuit ouder en kind. Centraal daarbij staat de gedachte om gezin en werk op een gemakkelijke en verantwoordelijke wijze te kunnen combineren. Daarom richt CompaNanny zich op twee belangrijke bouwstenen om dat te realiseren, namelijk kwaliteit en flexibiliteit.

Flexibiliteit betekent bij CompaNanny het beter aansluiten van de openingstijden van het kinderdagverblijf op de werktijden van de ouders, minder gehaast en minder beperkingen bij uitloop van het werk. Naast de normale openingstijden van 8.00 uur tot 18.00 uur biedt CompaNanny verlengde opvang vanaf 's ochtends 7.30 uur tot 's avonds 20.00 uur.

WFC'ers in de modebranche krijgen korting op de kinderopvang, bovendien zal er een Oppasservice komen voor WFC'ers en hun klanten. Detaillisten en showroomhouders kunnen op die manier gemakkelijk een keer hun kindje meenemen. Ook klanten kunnen hier gebruik van maken en dus met alle rust en tijd inkopen doen, terwijl CompaNanny voor hun kindje zorgt.

www.compananny.nl
5 mei 2003

 

Trendy day in WFC

Op 24 maart aanstaande zal de uitbreiding van de parkeergarage van het World Fashion Centre feestelijk worden geopend door Frans Molenaar. Belangrijk onderdeel van deze opening is de presentatie van vijf mega doeken aan de buitenzijde van de garage tussen snelweg en gebouwen in. Deze enorme doeken beslaan de gehele lengte van de parkeergarage en hebben gezamenlijk een oppervlakte van zo'n 700 m2!

Op twee doeken wordt de consument geïnformeerd over de kleuren van het komende zomerseizoen. Een doek is speciaal gericht op vrouwen en een op mannen. De kleurpaletten per seizoen zijn samengesteld door Meta Struycken, ontwerper en hoofd styling van het voormalige Nederlands Mode Instituut. Deze kleurpaletten worden ieder seizoen aangepast. De andere doeken zijn geïnspireerd op de dynamiek van de modebranche en het World Fashion Centre Amsterdam.

De opening vindt plaats tijdens de TrendDay voorjaar 2003. Deze dag zal geheel in het teken staan van de laatste trends op modegebied. Er worden diverse workshops en demonstraties gegeven, ook is er een mediaplein met ondermeer Textilia, Vrouwenmode, Mannenmode en AFS Magazine. Daarnaast worden detaillisten gewezen op de mogelijkheden om Hot items uit voorraad te kopen en direct mee te nemen.

19 maart 2003
www.worldfashioncentre.nl