Business

Patagonia publiceert eerste Impact Report: “We zijn nog steeds een ‘work in progress’”

Outdoormerk Patagonia, vaak genoemd als voorbeeld in duurzaamheid, publiceert na ruim een halve eeuw succesvol zakendoen voor het eerst een volledig impactrapport. De titel, Work in Progress Report 2025, is goed gekozen: het 130 pagina’s tellende document toont zowel de vorderingen als de mislukkingen van het merk dat zegt “in business” te zijn...

bezig met laden...

Member
Business|Interview Member

Van Californië naar Europa: hoe Calle Del Mar een handgemaakt merk opschaalt zonder in te boeten op vakmanschap

In de snel evoluerende luxemarkt van vandaag zet Calle Del Mar in op vakmanschap, niet op snelheid, om de volgende generatie Europese consumenten te overtuigen. Het Californische knitwear-label betreedt de markt niet alleen voor nieuwe retailers, maar ook om aan te sluiten bij een regio die ambacht nog steeds beschermt en erin investeert. Voor...

bezig met laden...

BusinessMember

BasicNet neemt Woolrich over

Woolrich wordt onderdeel van het merkenportfolio van het Italiaanse BasicNet. Het bedrijf, al eigenaar van de merken Kappa, Robe di Kappa, K-Way, Superga, Sebago en Briko, heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van het merk Woolrich. Dit historische Amerikaanse merk, opgericht in 1830, staat symbool voor authenticiteit, kwaliteit en...

bezig met laden...

Mensen

Balmain benoemt Antonin Tron tot creatief directeur

Balmain benoemt Antonin Tron tot nieuwe creatief directeur. Tron volgt Olivier Rousteing op, die tot voor kort veertien jaar lang de creatieve leiding had over het Franse luxe modehuis. In een verklaring op de officiële Instagram-pagina van Balmain zegt Tron dat het een eer is om zich bij het modelabel aan te sluiten. Hij bedankt voorzitter...

bezig met laden...