Mode|OPINIE

'Made in Italy' redden: Merkcredibiliteit en storytelling zijn essentieel

'Made in Italy' staat de laatste dagen in het middelpunt van de belangstelling. Niet alleen vanwege de heffingen die, ondanks de overeenkomst tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie, veel sectoren benadelen. Maar ook en vooral vanwege de kwestie van uitbuiting. Bedrijven hebben moeite om de hele toeleveringsketen, leveranciers en...

bezig met laden...

BusinessMember

Textielrecycler I-did maakt doorstart

Positief nieuws voor I-did. De textielrecycler die begin juli failliet werd verklaard werkt aan een doorstart. Een woordvoerder bevestigt dit nieuws aan FashionUnited. “Na een periode van onzekerheid kunnen we nu eindelijk delen dat i-did zal blijven bestaan. Dat is geweldig nieuws en daar zijn we ontzettend dankbaar voor. Dankzij de steun van...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Nieuwe fase voor refurbisher 95percent: uitbreiding naar kleding en groei via e-commerce

Het Nederlandse bedrijf 95percent, sinds zijn oprichting in 2021 bekend van het opknappen en verkopen van geretourneerde schoenen en accessoires, breidt uit naar de kledingmarkt. Tegelijkertijd sluit het bedrijf binnenkort zijn enige fysieke winkel aan de Langestraat in Amersfoort. Oprichter Daan van Engelen licht de strategische keuzes van het...

bezig met laden...

Retail|ACHTERGROND

Inclusieve binnenstad: Het 'stilte uur' in Duitse stad Wiesbaden daagt traditionele winkelervaring uit

Elke donderdag tussen drie en vijf uur 's middags worden de lichten gedimd en geluiden verminderd. In totaal twintig handelsondernemingen in de binnenstad nemen deel aan het initiatief. Winkelen moet zo drempelvrijer worden en de openbare ruimte toegankelijker. Het ‘stilte uur’ is met name gericht op mensen met autisme, angststoornissen,...

bezig met laden...