Business

Skechers: Waarom een sneakermerk zonder cultstatus 9,4 miljard dollar waard is

Als de aangekondigde verkoop van het Amerikaanse sneakermerk Skechers in het derde kwartaal van dit jaar daadwerkelijk doorgaat, wordt deze deal de grootste transactie ooit in de sneakermarkt. Waarom is Skechers eigenlijk zo interessant? Niet hip, maar wel het derde grootste sneakermerk ter wereld Vooropgesteld: met een wereldwijde jaaromzet van...

bezig met laden...

Member
BusinessMember

Ondanks omzetstijging: On in het tweede kwartaal in de rode cijfers

De Zwitserse sportartikelenleverancier On Holding AG heeft in het tweede kwartaal van 2025 een nieuw omzetrecord behaald. Negatieve wisselkoerseffecten leidden echter tot een aanzienlijk verlies. Desalniettemin verhoogde de sneakerspecialist dinsdag zijn jaarprognoses vanwege de onverwacht sterke groei van de operationele activiteiten. Omzet in...

bezig met laden...

Mode|Interview

Wanneer mode en proteïnevezels samenkomen : ‘Biotechnologie kan een sterke positieve kracht zijn’

Spiber, een bio-venture uit Japan, benut de kracht van fermentatie om vezels te produceren. Hoe moet men zich dit voorstellen? Het begon in 2004 met bioinformatica-onderzoekers Kazuhide Sekiyama en Junichi Sugahara, die methoden onderzochten voor de productie van spinnenwebvezels door fermentatie. Drie jaar later gebruikten ze hun onderzoek om...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Duitse retailer Emerson Renaldi: Merken winnen het vertrouwen van klanten met ‘geen sale’

Bij Duitse retailer Emerson Renaldi slaat de klok uitbreiding. Met de opening van een nieuwe vestiging in het Oostenrijkse Telfs betreedt de luxe modehandelaar uit Nürnberg nieuwe wegen – geografisch en strategisch. In een interview geeft Olivia Pfeiff, directeur van het familiebedrijf, inzicht in de beweegredenen achter de locatiekeuze....

bezig met laden...