Retail

Amsterdam, voorbij de hype: de markt die Spaanse merken verleidt en op de proef stelt

Het is inmiddels meer dan vier jaar geleden dat ik van Spanje naar Amsterdam ben verhuisd, en daardoor begrijp ik heel goed wat deze stad zo aantrekkelijk maakt voor zowel Spaans talent als merken. De stad is overzichtelijk, het leven speelt zich af tussen grachten en fietsen, en er is een balans tussen traditie en vernieuwing. Dit, samen met...

bezig met laden...

Mode

Geen wassing, geen filter: de rauwe en authentieke denim-fix van Gen Z

Raw denim, een nieuwe vorm van erfgoed, maakt een comeback onder invloed van Gen Z. Deze generatie wordt gedreven door een verlangen naar directheid, authenticiteit en zelfexpressie. Tegen de achtergrond van de huidige meervoudige crises verzetten jongere, merk-onafhankelijke generaties zich tegen snelle trendcycli. Ze omzeilen marketingtrucs om...

bezig met laden...

BusinessMember

Verlies Wehkamp Retail Group verder toegenomen in boekjaar 2024-2025

Het moederbedrijf van online platform Wehkamp, Kleertjes.com en Union River heeft in het boekjaar 2024-2025 het verlies zien toenemen en de omzet verder zien teruglopen. De grote toename van het verlies wordt echter toegeschreven aan eenmalige posten. Zonder deze eenmalige posten zou het verlies relatief gelijk liggen met een boekjaar eerder, zo...

bezig met laden...

BusinessMember

Patagonia publiceert eerste Impact Report: “We zijn nog steeds een ‘work in progress’”

Outdoormerk Patagonia, vaak genoemd als voorbeeld in duurzaamheid, publiceert na ruim een halve eeuw succesvol zakendoen voor het eerst een volledig impactrapport. De titel, Work in Progress Report 2025, is goed gekozen: het 130 pagina’s tellende document toont zowel de vorderingen als de mislukkingen van het merk dat zegt “in business” te zijn...

bezig met laden...