Beurzen

Handelsconflict en concurrentie: Hoe Chinese modeproducenten vechten voor hun positie

De toenemende druk rond het handelsconflict tussen China en de Verenigde Staten en de groeiende concurrentie in eigen land en in andere Aziatische landen zoals Vietnam en Bangladesh vereisen nieuwe maatregelen voor kledingproducenten in China. Om te begrijpen hoe de fabrikanten omgaan met de situatie, terwijl stijgende kosten en terughoudendheid...

bezig met laden...

Member
Business|Interview Member

CEO Han Sterk over Norah’s merktransformatie: ‘We gaan de vrouw op een voetstuk zetten’

Nederlandse retailer Norah groeit hard. Eind dit jaar zal de teller van het winkelnetwerk op 114 staan. Hoewel groei belangrijk is voor het merk, wordt nu ook extra kracht bijgezet in het vertellen van het merkverhaal. Daarom heeft Norah een rebranding ondergaan. CEO Han Sterk geeft FashionUnited een update. “We hebben de afgelopen jaren vooral...

bezig met laden...

BusinessMember

Inditex daalt in Amerika en Azië, met Zara die de verkoop stagneert en Massimo Dutti in het rood

Madrid – Inditex, het Spaanse modeconcern met merken zoals Zara, Bershka, Stradivarius en Massimo Dutti, heeft vanochtend de resultaten bekendgemaakt van het eerste halfjaar van het huidige boekjaar 2025. Deze periode van zes maanden, eindigend op 31 juli, sloot het bedrijf af met een beperkte omzet- en winstgroei, maar met een afnemende...

bezig met laden...

Mode|Rapport

Vijf manieren waarop luxe tweedehandsverkoop het modelandschap verandert

Terwijl de wereldwijde luxemarkt in 2025 afkoelt te midden van aanhoudende geopolitieke en economische turbulentie, blijft de markt voor luxe tweedehandsverkoop snel groeien. Gedreven door een gezonde vraag naar tijdloze merken, brengt het 2025 Resale Report van The RealReal, de grootste online marktplaats voor geverifieerde tweedehands...

bezig met laden...