Mode

Geen wassing, geen filter: de rauwe en authentieke denim-fix van Gen Z

Raw denim, een nieuwe vorm van erfgoed, maakt een comeback onder invloed van Gen Z. Deze generatie wordt gedreven door een verlangen naar directheid, authenticiteit en zelfexpressie. Tegen de achtergrond van de huidige meervoudige crises verzetten jongere, merk-onafhankelijke generaties zich tegen snelle trendcycli. Ze omzeilen marketingtrucs om...

bezig met laden...

BusinessMember

Verlies Wehkamp Retail Group verder toegenomen in boekjaar 2024-2025

Het moederbedrijf van online platform Wehkamp, Kleertjes.com en Union River heeft in het boekjaar 2024-2025 het verlies zien toenemen en de omzet verder zien teruglopen. De grote toename van het verlies wordt echter toegeschreven aan eenmalige posten. Zonder deze eenmalige posten zou het verlies relatief gelijk liggen met een boekjaar eerder, zo...

bezig met laden...

BusinessMember

Patagonia publiceert eerste Impact Report: “We zijn nog steeds een ‘work in progress’”

Outdoormerk Patagonia, vaak genoemd als voorbeeld in duurzaamheid, publiceert na ruim een halve eeuw succesvol zakendoen voor het eerst een volledig impactrapport. De titel, Work in Progress Report 2025, is goed gekozen: het 130 pagina’s tellende document toont zowel de vorderingen als de mislukkingen van het merk dat zegt “in business” te zijn...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Van Californië naar Europa: hoe Calle Del Mar een handgemaakt merk opschaalt zonder in te boeten op vakmanschap

In de snel evoluerende luxemarkt van vandaag zet Calle Del Mar in op vakmanschap, niet op snelheid, om de volgende generatie Europese consumenten te overtuigen. Het Californische knitwear-label betreedt de markt niet alleen voor nieuwe retailers, maar ook om aan te sluiten bij een regio die ambacht nog steeds beschermt en erin investeert. Voor...

bezig met laden...