Business|Interview

Van Californië naar Europa: hoe Calle Del Mar een handgemaakt merk opschaalt zonder in te boeten op vakmanschap

In de snel evoluerende luxemarkt van vandaag zet Calle Del Mar in op vakmanschap, niet op snelheid, om de volgende generatie Europese consumenten te overtuigen. Het Californische knitwear-label betreedt de markt niet alleen voor nieuwe retailers, maar ook om aan te sluiten bij een regio die ambacht nog steeds beschermt en erin investeert. Voor...

bezig met laden...

Member
Mensen

Balmain benoemt Antonin Tron tot creatief directeur

Balmain benoemt Antonin Tron tot nieuwe creatief directeur. Tron volgt Olivier Rousteing op, die tot voor kort veertien jaar lang de creatieve leiding had over het Franse luxe modehuis. In een verklaring op de officiële Instagram-pagina van Balmain zegt Tron dat het een eer is om zich bij het modelabel aan te sluiten. Hij bedankt voorzitter...

bezig met laden...

BusinessMember

Tweedehands: hoe doorverkoop nieuwe klanten aan kan trekken

Na jaren van groei, gedreven door online adverteren en sociale media, bereiken merken nu een financieel keerpunt met de hoge kosten voor klantenacquisitie. Volgens Datareportal en Statista is de prijs van een conversie via Meta Ads tussen 2021 en 2024 met 61 procent gestegen, terwijl die van Google Ads met 44 procent toenam. Tegelijkertijd daalt...

bezig met laden...

Beurzen|CEO-interview Member

Een kijkje in Amsterdam: de plannen van de nieuwe medeorganisatoren van ISPO

Veel discussie in de Duitse sportswear-branche over het lokale beurslandschap na de bekendmaking dat de ISPO München verlaat. De herstructurering is het gevolg van een nieuw opgerichte joint venture tussen Messe München GmbH (hierna MMG) en de Britse beursorganisator Raccoon Media Group. Door deze samenwerking verhuist de vakbeurs voor...

bezig met laden...