Business|Interview

Italiaanse luxehandelaar Nugnes: Waarom nu de tijd is voor lef en groei

Het Italiaanse familiebedrijf Nugnes, met wortels in de kleermakerij en de opening van hun eerste herenboetiek in 1956, zet een stap voorwaarts. Deze hybride modehandelaar – met een assortiment van klassieke luxemerken tot streetwear-georiënteerde collecties – stimuleert zijn expansie met de overname van de traditionele luxehandelaar Mimma...

bezig met laden...

Member
Retail|ANALYSE

Luxe in China: Hoe 'The Louis' van Louis Vuitton inspeelt op veranderende consumentenbehoeften

Het fenomeen is wereldwijd waarneembaar. Onder invloed van de economische omstandigheden wenden consumenten zich af van materiële aankopen en geven soms de voorkeur aan ervaringen. Initiatieven zoals 'The Louis' van Louis Vuitton in Shanghai roepen de vraag op naar de effectiviteit van deze wending. Gaat het om een langetermijnstrategie voor...

bezig met laden...

Mode|OPINIE

'Made in Italy' redden: Merkcredibiliteit en storytelling zijn essentieel

'Made in Italy' staat de laatste dagen in het middelpunt van de belangstelling. Niet alleen vanwege de heffingen die, ondanks de overeenkomst tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie, veel sectoren benadelen. Maar ook en vooral vanwege de kwestie van uitbuiting. Bedrijven hebben moeite om de hele toeleveringsketen, leveranciers en...

bezig met laden...

BusinessMember

Textielrecycler I-did maakt doorstart

Positief nieuws voor I-did. De textielrecycler die begin juli failliet werd verklaard werkt aan een doorstart. Een woordvoerder bevestigt dit nieuws aan FashionUnited. “Na een periode van onzekerheid kunnen we nu eindelijk delen dat i-did zal blijven bestaan. Dat is geweldig nieuws en daar zijn we ontzettend dankbaar voor. Dankzij de steun van...

bezig met laden...