Business|Interview

AI in Fashion: Modewinkel SKM over zijn AI-gedreven digitale stylist

Artificiële intelligentie (AI) verandert de mode-industrie in hoog tempo. Terwijl sommige bedrijven afwachten, zetten andere gedurfde stappen vooruit. In dit vijfde deel van de serie ‘AI in Fashion’ spreekt FashionUnited met Dominique Somers, zaakvoerder en hoofd inkoop van SKM. Het is een Belgische multibrandretailer: in de 5000 vierkante meter...

bezig met laden...

Member
Cultuur|VERSLAG

Mode was de eerste figurant op FashionClash

“When we truly listen, something beautiful can arise”, luidde de openingszin van alweer de zeventiende editie van FashionClash in Maastricht. Honderden deelnemers droegen bij aan het Limburgse mode- en kunstfestival dat zich dit jaar uitspreidde over veertien locaties en invulling gaf aan zeven soorten makers die zich via allerlei open calls...

bezig met laden...

BusinessMember

Belgische Resortecs haalt 6 miljoen binnen voor opschaling

Innovatief Belgisch bedrijf Resortecs heeft extra financiering opgehaald om hun Smart Stitch en Smart Disassembly techniek op te schalen in Europa. Een bedrag van 6 miljoen euro is opgehaald, zo deelt het bedrijf in een statement. Resortecs staat bekend om de technieken binnen de textiel- en recycling industrie die het recyclen van items...

bezig met laden...

BusinessMember

The State of Fashion 2026: Turbulentie is het nieuwe normaal

46 procent van de leidinggevenden in de mode-industrie verwacht een verslechtering van de marktomstandigheden in 2026, zo blijkt uit het jaarlijkse State of Fashion-rapport van wereldwijd managementadviesbureau McKinsey & Company en BoF Insights, het data- en adviesteam van The Business of Fashion. Dit is een stijging ten opzichte van de 39...

bezig met laden...