Business

The State of Fashion 2026: Turbulentie is het nieuwe normaal

46 procent van de leidinggevenden in de mode-industrie verwacht een verslechtering van de marktomstandigheden in 2026, zo blijkt uit het jaarlijkse State of Fashion-rapport van wereldwijd managementadviesbureau McKinsey & Company en BoF Insights, het data- en adviesteam van The Business of Fashion. Dit is een stijging ten opzichte van de 39...

bezig met laden...

Member
Mode|ACHTERGROND

Hoe de Belgian Fashion Awards onthullen waar Belgische mode naartoe gaat

Op 18 november treden in Antwerpen de Belgian Fashion Awards 2025 aan. Hét moment waarop de Belgische mode-industrie zich collectief toont en een reflectie wordt van waar de modesector naartoe beweegt. Dit artikel is geschreven door Daphne Dorgelo. Het moment is uitgegroeid tot een graadmeter: een manier waarop de Belgische mode-industrie...

bezig met laden...

Retail|ACHTERGROND

Amsterdam, voorbij de hype: de markt die Spaanse merken verleidt en op de proef stelt

Het is inmiddels meer dan vier jaar geleden dat ik van Spanje naar Amsterdam ben verhuisd, en daardoor begrijp ik heel goed wat deze stad zo aantrekkelijk maakt voor zowel Spaans talent als merken. De stad is overzichtelijk, het leven speelt zich af tussen grachten en fietsen, en er is een balans tussen traditie en vernieuwing. Dit, samen met...

bezig met laden...

Mode

Geen wassing, geen filter: de rauwe en authentieke denim-fix van Gen Z

Raw denim, een nieuwe vorm van erfgoed, maakt een comeback onder invloed van Gen Z. Deze generatie wordt gedreven door een verlangen naar directheid, authenticiteit en zelfexpressie. Tegen de achtergrond van de huidige meervoudige crises verzetten jongere, merk-onafhankelijke generaties zich tegen snelle trendcycli. Ze omzeilen marketingtrucs om...

bezig met laden...