Business|Interview

Nieuwe fase voor refurbisher 95percent: uitbreiding naar kleding en groei via e-commerce

Het Nederlandse bedrijf 95percent, sinds zijn oprichting in 2021 bekend van het opknappen en verkopen van geretourneerde schoenen en accessoires, breidt uit naar de kledingmarkt. Tegelijkertijd sluit het bedrijf binnenkort zijn enige fysieke winkel aan de Langestraat in Amersfoort. Oprichter Daan van Engelen licht de strategische keuzes van het...

bezig met laden...

Member
Retail|ACHTERGROND

Inclusieve binnenstad: Het 'stilte uur' in Duitse stad Wiesbaden daagt traditionele winkelervaring uit

Elke donderdag tussen drie en vijf uur 's middags worden de lichten gedimd en geluiden verminderd. In totaal twintig handelsondernemingen in de binnenstad nemen deel aan het initiatief. Winkelen moet zo drempelvrijer worden en de openbare ruimte toegankelijker. Het ‘stilte uur’ is met name gericht op mensen met autisme, angststoornissen,...

bezig met laden...

BusinessMember

Oprichters New Optimist geven meer inzicht in plannen voor doorstart

New Optimist-mede-oprichter Xander Slager toont zich strijdvaardig. De pionier werd op 15 juli failliet verklaard, maar het bedrijf werkt hard aan een doorstart. Slager geeft een update. De mede-oprichter meldt dat het bedrijf werd overspoeld met lieve, bemoedigende en krachtige reacties toen het nieuws over het faillissement uitkwam. “Onze...

bezig met laden...

BusinessMember

Vijf jaar na Covid: 6 trends die het consumentengedrag nog steeds beïnvloeden

Vijf jaar na het begin van de pandemie publiceert The Anchor, verbonden aan het platform Placer.ai, een uitgebreid rapport over de consumptiegewoonten na Covid. Op basis van bezoekersaantallen van fysieke locaties in de eerste helft van 2025, vergeleken met 2019 en 2024, identificeert het onderzoek zes diepgaande en blijvende trends. Retail,...

bezig met laden...