Mode|ANALYSE

Lef tonen of geruststellen: De merkstrategieën tijdens de Parijse Modeweek

Dinsdagavond sloot de Parijse Modeweek een bijzondere editie af. Achter de presentaties van de damescollecties voor lente-zomer 2026 schuilden grote belangen voor de zwaargewichten in de luxe-industrie, die te maken hebben met een groeivertraging. ‘Historisch’ was de term die professionals uit de sector gebruikten om deze unieke modeweek te...

bezig met laden...

BusinessMember

Bpost levert pakketten nu uitstootvrij in metropool Brussel: Zo kreeg het bedrijf het voor elkaar

De uitstoot die vrijkomt door het leveren van pakketten is al langer een aandachtspunt binnen de e-commerce. Belgische post- en pakketbezorger Bpost heeft het naar eigen zeggen voor elkaar gekregen om de levering in de metropool Brussel volledig uitstootvrij te maken. Een overzicht van hoe dit is klaargespeeld en wat de sector daarvan kan leren....

bezig met laden...

BusinessMember

Duits modebedrijf Clinton verwerft licentierechten voor Gaastra en plant herlancering

Het Nederlandse outdoormerk Gaastra staat voor een nieuwe start. Woensdag kondigde het in Hoppegarten bij Berlijn gevestigde kledingconcern Clinton Großhandels-GmbH de overname van de ‘langetermijnlicentierechten’ voor Gaastra aan. De licentieovereenkomst omvat “een langdurig, uitgebreid gebruiksrecht voor het merk in de relevante kernmarkten...

bezig met laden...

Cultuur|VERSLAG

Scheepvaartmuseum opent eerste modetentoonstelling: ‘Oceanista’ onderzoekt de invloed van de zee op mode

Een modetentoonstelling in het Scheepvaartmuseum? Ja, het is toch echt zo. Vanaf 9 oktober 2025 tot en met 12 april 2026 is de tentoonstelling ‘Oceanista - Fashion & Sea’ er te zien. Tijdens de perspreview blijkt dat een modetentoonstelling een langgekoesterde wens was van het museum én dat er nog heel veel mode-onderwerpen te onderzoeken zijn...

bezig met laden...