Business|Interview

Amerikaans sportmerk Fabletics versterkt wholesale in Europa

Naast de kernactiviteit, het digitale kledingabonnement, groeit Fabletics ook verder in de groothandel. De Amerikaanse aanbieder van athleisure-kleding mikt hiervoor op retailers als Peek&Cloppenburg. Ook samenwerkingen met sportscholen en realityster Khloé Kardashian vergroten de naamsbekendheid van het merk. Mark Ralea, General Manager...

bezig met laden...

Member
Mode

Van vuilnis tot catwalk: Keniaanse ontwerpers transformeren afgedankte kleding tot kunst

In een stoffig steegje in het hart van de grootste openluchtmarkt van Kenia paraderen modellen over een geïmproviseerde catwalk. Ze dragen gedurfde, geüpcyclede outfits, gemaakt van afval van vuilstortplaatsen en restpartijen van de markt. Het is het bewijs dat zelfs afval kan schitteren. Jaarlijks vinden duizenden tonnen gebruikte kleding uit...

bezig met laden...

Mode|Opinie

De mode-loopbaan van Victoria Beckham: van popster tot aanzien in Parijs

Toen Victoria Beckham in 2008 haar modemerk lanceerde, was de ontvangst op zijn best 'beleefd' en op zijn slechtst 'sceptisch'. De voormalige Spice Girl, die ontwerpster werd, werd destijds meer gezien als een muze voor de roddelpers dan als een creatief visionair. Ze was een vrouw die werd gedefinieerd door haar onberispelijke haar, torenhoge...

bezig met laden...

Mode

‘Dresscode’ stelt gerust: kledingcodes zijn voor altijd

Na jaren van fantaseren brengen Paleis Het Loo en het Kunstmuseum Den Haag hun mooiste stukken samen in één deftige tentoonstelling: Dresscode. Een slim thema, want wat aan het hof begon als etiquette, leeft vandaag voort op de rode loper - en zelfs op straat. “De tentoonstelling draait niet om het koninklijke, maar om dat coderen”, stelt...

bezig met laden...