111 miljoen extra online omzet voor Kerst

maandag 23 december 2013

Webwinkeliers verwachten in aanloop naar Kerst 111 miljoen euro extra omzet te maken. De online Kerstomzet ligt 39 procent bovenop de reguliere omzet. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL en Blauw Research.

E-tailers verwachtten rond Sinterklaas ook al een piek in de verkoop. Webwinkels voorspelden 47 procent meer omzet te maken in de vijf weken tot Pakjesavond. Vorig jaar lag dat cijfer nog op 42 procent.

Kerstbomen en – versiering, Kerst cd’s, kookspullen en –boeken zijn de meestverkochte kerstcadeaus. Feestelijke avondkleding en lingerie staan op de vierde plaats.

Thuiswinkel verwacht dat met de sterke Sinterklaas- en Kerstverkoop de totale online omzet over 2013 uitkomt op 10,5 miljard euro, een groei van 8 procent ten opzichte van 2012.