Adidas verwacht groei in 2014

woensdag 04 december 2013

De Duitse sportgigant gaat uit van winst- en omzetgroei in 2014 en verwacht in 2015 zijn doelstellingen te halen. Dat meldde het bedrijf op dinsdag tijdens een evenement voor beleggers. Adidas verwacht dat voetbal, hardlopen en een reeks nieuwe shirts en schoenen nieuwe impuls zullen geven aan de resultaten.

Volgens Adidas topman Herbert Hainer zal de omzet in 2014, dankzij voetbal en hardloop producten, tot zo'n 9 procent stijgen, terwijl de operationele marge met 1 procent zal toenemen. Het bedrijf heeft als doel in 2015 een omzet van 17 miljard euro te genereren.

"We geloven dat we kunnen groeien door een groot aantal nieuwe innovatieve producten te lanceren," aldus Hainer. Kosten zullen ook worden bespaard met het stroomlijnen van de depots en het stroomlijnen van de productlijnen.

Volgend jaar, het jaar van het WK voetbal, verwacht het merk een recordomzet van voetbalproducten van ruim 2 miljard euro. Met overige categorieën denkt Adidas ook in 2015 - een jaar zonder grote sportevenementen - te kunnen doorgroeien.

In september kondigde Adidas een winstwaarschuwing af. De omzet in Europa kwakkelde, en verloor van rivaal Nike. Vooral Zuid Europa leed onder de economische malaise, maar Hainer verwacht dat ook hier de omzet volgend jaar zal toenemen. Adidas heeft een contract om de uniformen te maken van het Spaanse voetbalelftal.