B&B onthult details consumentendagen

maandag 16 december 2013

Beursdirecteur Karl-Heinz Müller heeft vandaag tijdens een persconferentie in Berlijn onthuld hoe modevakbeurs Bread & Butter vanaf volgend jaar zomer consumenten wil toelaten op de beursvloer. Bread & Butter zal in juli 2014 vijf dagen beslaan in plaats van drie. De eerste dag, dinsdag 8 juli is de beurs toegankelijk voor de pers. De tweede en derde dag, 9 en 10 juli kunnen inkopers en retailers naar binnen. Op 11 en 12 juli wordt de vakbeurs opengesteld voor het publiek.

De beurs is vijf dagen lang toegankelijk voor modeprofessionals en pers, maar consumenten mogen dus alleen de laatste twee beursdagen naar binnen. Deze groep belangstellenden moet bovendien voor 25 euro een toegangskaartje kopen om Bread & Butter te kunnen betreden.

Het strengere deurbeleid dat de beursorganisatie een half jaar geleden introduceerde wordt gehandhaafd. Professionals die geen klant of relatie zijn van de exposerende merken moeten 500 euro entree betalen voor de beurs. Genodigden van exposanten of de beursorganisatie kunnen gratis naar binnen.

Müller benadrukte tijdens de persconferentie dat er geen rechtstreekse verkoop aan consumenten zal plaatsvinden op de beurs, omdat hij geen inkomsten van retailers wil afsnoepen. De beursorganisatie wil het aan de merken zelf overlaten of zij tijdens de 'public days' actuele of nieuwe collecties tonen.