Beenmode, lingerie en thema kostuum pionier Leg Avenue zet hoog in op B2C shop van Eezeebee

maandag 07 oktober 2013

Leg Avenue begon in 1984 in Los Angeles (VS), met het ontwerpen van kousen. Vandaag de dag is Leg Avenue uitgegroeid tot een multi-million dollar bedrijf, met eigen ontwerp, productie en retail distributie. Naast de uitgebreide beenmode collectie van meer dan 500 verschillende modellen, ontwerpt, produceert en verkoopt Leg Avenue lingerie, schoenen, thema kostuums en aanvullende accessoires. Begin oktober is Leg Avenue Store, de B2C webshop van dit sexy merk, online gegaan.

Uitgangssituatie: eenvoud, gemak en inspiratie voor consumenten
Trudy Pijnacker, manager operations van Leg Avenue Europe: “We hebben van te voren duidelijke doelen gesteld. Onze B2C webshop moet intuïtief en simpel zijn in gebruik. De user flow –van inloggen tot bestelling plaatsen- moet kloppen, inspireren en tegelijkertijd eenvoudig en begrijpelijk zijn.“

Trudy Pijnacker vervolgt: “We bieden ongeveer 7000 styles aan. We willen onze klanten een shop bieden waarin ze een goed overzicht van onze artikelen krijgen, inspiratie opdoen en eenvoudig hun bestellingen kunnen plaatsen.”

De keuze: bekende leverancier
Leg Avenue Europe werkte al meer dan een jaar met een B2B webshop van Eezeebee, waarin retailers rechtstreeks hun bestellingen kunnen plaatsen. De B2B shop voorzien van e- fashion koppelingen met het achterliggende Microsoft Dynamics (NAV) ERP systeem, sloot qua performance dermate goed aan op de wensen en eisen van Leg Avenue, dat de keuze voor Eezeebee als leverancier van de B2C shop snel was gemaakt.

Eezeebee is een e-business bureau dat is gespecialiseerd in Internet oplossingen die gekenmerkt worden door een hoge mate van technische en/of communicatieve complexiteit. Eezeebee ontwikkelt online B2B showrooms, B2C web shops, Intranet oplossingen, slimme database structuren en Media Beheer Systemen.

Belangrijke features
“Er zitten prachtige features in onze shop”, zegt Trudy Pijnacker. “In onze B2C shop zijn de filters flexibel in te richten en volledig beheersbaar in het Content Management Systeem. Hierdoor zit je niet vast aan de Navision structuur en kun je op eenvoudige en overzichtelijke wijze producten en promoties aan zelfbedachte filters linken.”
“Bovendien maken onze B2B shop en onze B2C shop gebruik van gedeelde resources, zoals het Product Management Systeem en de Beeldbank. En de shop is tot in de uiterste puntjes meertalig.”

De praktijk tot nu toe
“We merkten al dat steeds meer retailers hun bestellingen online in onze B2B shop plaatsen. Ze vinden het makkelijk en ze zien de voorraadinformatie. We hebben aanzienlijk minder werk op Customer Services nu er zoveel online verloopt en dat betekent dat wij meer tijd aan onze klanten kunnen besteden.”, vervolgt Trudy Pijnacker. “De nieuwe B2C shop was de volgende online stap en past perfect in onze multichannel strategie. We zijn heel blij met onze B2C shop zoals deze er nu staat en we zijn erg trots op het eindresultaat.“