Burberry boekt forse omzet in Q3

donderdag 16 januari 2014

Het Britse modehuis boekte in het derde kwartaal een omzetstijging van 14 procent naar 538 miljoen pond (635 miljoen euro). De vergelijkbare omzet steeg met 12 procent, geheel naar verwachting, aldus het bedrijf.

De omzet groeide met twee cijfers in de regio Azië en Australië. Hongkong, Macau en Taiwan deden het bijzonder goed. In de overige gebieden steeg de omzet met enkele cijfers, met de beste resultaten in Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Alleen Italië bleef zwak.

CEO Angela Ahrendts, die Burberry dit jaar verlaat om bij Apple aan de slag te gaan, waarschuwde dat wisselkoersen in de tweede helft en daarna zouden kunnen tegenwerken. Toch reageerden investeerders enthousiast en stegen de aandelen met ruim 6 procent.

Jassen en grote lederwaren vertegenwoordigden ongeveer de helft van de groei, terwijl accessoires en maatwerk voor heren fors groeiden.

Burberry opende tijdens het kwartaal vijf winkels, waaronder twee in China, een in Mexico en de eerste Burberry Beauty Box in Londen. Daarnaast werden een winkel en twee concessies geopend door een franchisehouder in Thailand.