Calida wil meerderheidsbelang Lafuma

vrijdag 04 oktober 2013

Lingerieproducent Calida wil het belang in het Franse sportmodebedrijf Lafuma verhogen naar 50,6 procent. Calida gaat 14 euro per aandeel betalen. In totaal zou dat uitkomen op een bedrag van 35 miljoen euro.

In januari dit jaar werd al bekend dat de Zwitserse lingerieketen en het outdoormerk uit Frankrijk de handen ineen sloegen. Via de strategische samenwerking wil Calida zijn zakelijk portfolio uitbreiden in een nieuw segment met ‘aantrekkelijke groeiperspectieven’.

Lafuma werd in 1930 opgericht door de broers Victor, Alfred en Gabriel Lafuma als tassenfabrikant. De tassen sloegen al snel aan onder reizigers, waardoor Lafuma uitbreidde met campingmeubels. Vanaf 1993 kwam daar ook outdoorkleding bij, gevolgd door schoenen in 2000. Over 2012 rapporteerde Lafuma een omzet van 225 miljoen euro. Het bedrijf heeft 1600 medewerkers in dienst.