Cheap Monday krijgt webshop

maandag 14 oktober 2013

Het Zweedse denimlabel, onderdeel van H&M, zal eind dit jaar een eigen webshop openen. Het merk onthulde dat de online winkel van Cheap Monday zich op dezelfde markten zal richten als zustermerken Monki en COS. De nieuwe site zal beschikbaar zijn in 18 landen in Europa.

"De voornaamste reden voor de opening van een eigen webshop is dat we continue vragen krijgen van onze vele vrienden op Facebook, en via andere social media-kanalen, over waar bepaalde Cheap Monday producten gevonden kunnen worden. Cheap Monday is momenteel verkrijgbaar via een aantal retailers, verspreid over de hele wereld. Met onze eigen webshop wordt het complete assortiment van Cheap Monday beschikbaar gemaakt en, als bonus, ontmoeten we onze klanten in onze eigen digitale omgeving," zei Cheap Monday COO Håkan Ström in een persbericht.

Naast de uitbreiding van de online activiteiten gaat Cheap Monkey de komende maanden het eigen winkelnetwerk uitrollen. Normaliter wordt het merk via boetieks en warenhuizen verkocht. Momenteel is Cheap Monkey verkrijgbaar in zo'n 2000 winkels en warenhuizen. De eerste winkel opent in China, in Beijing, eind dit jaar. Een tweede winkel volgt begin 2014 in Shenyang. Een derde winkel, in Parijs, zal naar verwachting ook begin 2014 zijn deuren openen.