Chloe nu ook te koop?

woensdag 06 november 2013

Het Zwitserse luxeconcern Compagnie Financière Richemont zou nu ook modemerk Chloe te koop aanbieden. Dat meldt Women's Wear Daily. In een poging zich meer te concentreren op 'harde' luxe - horloges en sieraden - zou Richemont al zijn modemerken, waaronder Lancel, Shanghai Tang en Dunhill, en ook de luxe webshop Net-a-Porter, van de hand willen doen.

Onlangs werd al bekend dat Lancel te koop was en dat de investeringsbank Nomura de verkoop zou leiden. Nu zouden Chloe, Shanghai Tang en Dunhill ook te koop worden aangeboden, melden bronnen van WWD. Diverse investeringsmaatschappijen zouden al belangstelling hebben getoond voor Chloe.

Richemont's modemerken doen het relatief minder goed dan de horloge en sieradendivisie van het bedrijf. Eerder dit jaar zei voorzitter Johann Rupert dat de groep 'de slechte investeringen eerder moet uitschiften'. Sindsdien staan de markten op scherp en speculeren analisten over welke merken verkocht zullen worden.

Volgens analist Thomas Chauvet van Citigroup in Londen zou de 'zachte' luxedivisie - Lancel, Chloe, Dunhill, Shanghai Tang, Purdey, Azzedine Alaia en Peter Millar - zo'n 1,86 miljard euro kunnen opleveren, terwijl Net-a-Porter 2,28 miljard euro waard zou zijn.