De Inkoopdag biedt nieuwe gereedschappen voor een turbulente markt

dinsdag 25 maart 2014

Winkeliers, in het bijzonder MKB, hebben het nog steeds moeilijk deze tijden met 2013 in het kielzog (wat een recordjaar was qua faillissementen). In 2012 gingen 758 bedrijven failliet en in 2013 vielen er 915 om, een stijging van 20%. De meeste klappen vielen bij retailers in de fashion. Oorzaken zijn onder meer toenemende huurkosten, de druk van kredieten en het belast zijn met de inkoop van grotere voorraden. Daarbij besteden consumenten minder en zijn er lagere marges doordat ondernemers genoodzaakt zijn eerder en vaker producten te dumpen middels kortingen en uitverkoop.

‘Inkoopdag biedt oplossingen op maat voor mode-ondernemers’
- fashion retailer wordt steeds flexibeler bediend-

Amsterdam dinsdag 25 maart 2014- De modebranche maakt zich op voor de tweede editie van de Inkoopdag. Deze ontlast ondernemers door op maandag 14 april een innovatieve beursdag neer te zetten in de Ijhallen te Amsterdam. Het evenement biedt merken en retailers een steuntje in de rug door inkoopmogelijkheden te bieden buiten het reguliere inkoopseizoen om. Maar er is meer: De Inkoopdag lanceert een speciale inkoop-app en een pr & communicatie pakket voor modemerken. Hiermee wordt de inkoop van collecties en promotie van merken steeds efficiënter.

Oplossingen

Op de beurs staan merken die op korte termijn collecties kunnen leveren. Dat maakt het mogelijk voor ondernemers om gespreid in te kopen. Zo blijven zij flexibel en is er minder behoefte aan voorraad. Immers, doordat moderetailers steeds meer gedurende het seizoen inkopen en minder pre-orders hoeven te plaatsen blijven ze actueel, nemen zij minder risico en krijgen ze de mogelijkheid hun klanten te blijven prikkelen met nieuwe producten.

Meer dan alleen een modebeurs

Inkopers uit het hele land en daarbuiten hebben zich al aangemeld voor deze intieme en praktische modebeurs waar niet alleen ruimte is voor inkoop, maar waar ook kennis gemaakt kan worden met de inkoop-app en een betaalbaar pr & communicatiepakket. Met de app is het ontdekken van geschikte collecties en het inkopen daarvan een fluitje van een cent. Met de juiste pr & communicatie worden de merken beter in de markt gezet en meer naamsbekendheid gecreëert.

Volgens initiatiefnemers Doron de Goede (ook agent van herenmerk Zumo) en Orlando Praag is een combinatie van innovatieve diensten hoogst noodzakelijk gezien ondernemers in de branche onder flinke economische druk staan. “Het is daarom zeer aantrekkelijk vaker, en kleinere collecties in te kopen. Met onze beursdag, de app en het pr &communicatiepakket bieden wij een volstrekt unieke combinatie van diensten waar overigens blijkt nu niet alleen de ZZP-er of kleinere MKB-er interesse voor heeft maar ook grotere ondernemingen”, aldus Praag.

Meer weten

Wilt u meer weten over de Inkoopdag? Aanwezig zijn? Beeld nodig? Mail Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken of neem contact op via 0645-616674

Zie ook: WWW.THEBUYERSDAY.COM en WWW.DEINKOOPDAG.NL