ELC breidt uit met shop-in-shops en meisjeslijn

vrijdag 07 maart 2014

Euretco Label Company (ELC), kinderkledingproducent en -wholesaler, breidt verder uit. Blue Rebel, ELC's jeanslabel voor kinderen, opende een shop-in-shop in Inno Mechelen en ook andere filialen van Inno krijgen een Blue Rebel shop-in-shop. Bovendien komt kinderkledinglabel LCKR, eveneens onderdeel van ELC, in de Inno filialen in Mechelen en Namen te hangen en wordt er een meisjeslijn aan dit label toegevoegd.

Blue Rebel was al te koop in de Inno-winkels in Mechelen en Brussel, maar met de komst van de shop-in-shops krijgt het merk eigen, onderscheidend meubilair. Ook in drie filialen van Zwitserse warenhuis Manor krijgt het label een shop-in-shop. Mocht het concept een succes blijken, dan zal het worden uitgebreid naar andere filialen.

LCKR lanceert, in samenwerking met RTL's Telekids, de meisjeslijn Keet! De nieuwe, hippe lijn is vernoemd naar het gelijknamige tv-programma voor vier- tot achtjarigen dat dagelijks te zien is. ELC global sales en marketing manager Jeanine Bekhof: “Daar kan geen marketing campagne tegenop. We verwachten dat detaillisten daar net als wij veel profijt van kunnen hebben.” De collectie is vanaf eind maart 2014 verkrijgbaar in de maten 104 tot en met 152 bij kinderkledingwinkels die het label LCKR verkopen en in pop-up stores in tien V&D vestigingen.

ELC is de business unit van Euretco, een Europese retailservice organisatie. Naast Blue Rebel en LCKR, behoren ook Babyface en Rags Industry tot de eigen merken van het bedrijf.