FashionQlub trekt investeerders aan

donderdag 21 november 2013

Investeerders zien veel potentie in aanbiedingssites en shoppingcommunities, webshops die merkkleding verkopen met hoge kortingen. FashionQlub, het bedrijf achter Goeiemode.nl, Gutemode.de en 42hrsclub.com, is zo'n club en SanomaVentures gaat in het bedrijf investeren. Dat meldt Emerce. Doel is om van FashionQlub 'een van de grootste online flashsaleverkopers op het gebied van mode en lifestyle in Nederland' te maken.

Het is snel gegaan met FashionQlub, dat tot een van de grootste spelers in de Benelux gerekend wordt. Begin maart opende het bedrijf een mega outletstore in Leiderdorp, waar met name oudere collecties van A-merken als Diesel, Dockers, Superdry en Kuyichi verkrijgbaar zijn. Daarnaast organiseert het bedrijf sample sales voor verschillende partijen zoals de Telegraaf, Veronica Magazine, Viva en Fashionchick.nl, waarvan de laatste drie deel uitmaken van Sanoma.

In mei leidde een geplande megasale in samenwerking met de Telegraaf tot veel ophef in de modebranche. Lees ook: Retailbranche ontstemd over outlet event Telegraaf

Volgens directeuren Lennart Koopmans en Alexander van Nimwegen is FashionQlub het best te vergelijken met een outletcentrum. "Net zoals Rosada of Bataviastad."